Trwa ładowanie...

Eurocash zawiesza rozwój popularnej sieci. Zna ją każdy podróżny

Miała być idealnym rozwiązaniem dla podróżnych, którzy nie mają wiele czasu na zakupy. Sieć 1minute nawiązywała do tego nawet w nazwie. Jej właściciel - Grupa Eurocash - zdecydowała jednak o "zawieszeniu projektu".

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

Eurocash zawiesza rozwój popularnej sieci. Zna ją każdy podróżnyŹródło: HDS Polska, fot: mat. prasowe
d8j10d2
d8j10d2

Zlokalizowane przy najważniejszych ciągach komunikacyjnych małe sklepiki 1minute z podstawowymi produktami spożywczymi i ofertą gastronomiczną wydawały się być skazane na sukces. Rzeczywistość okazała się jednak inna.

Grupa Eurocash przedstawiła niedawno swój raport za 2017 r. i to właśnie z niego dowiadujemy się, że 1minute nie ma już przyszłości w Polsce. Wzmianek o tym formacie jest niewiele, za to pada jedno kluczowe zdanie: "Projekt 1minute zostanie zawieszony z powodu braku dedykowanej oferty i łańcucha dostaw na rynku".

Zobacz także: Zakaz handlu w niedziele. "Solidarność" chce wnioskować o nowelizację ustawy

Nie oznacza to jednak, że sieć całkowicie zniknie z rynku. "W związku z pojawiającymi się w mediach w ostatnich godzinach informacjami o zatrzymaniu rozwoju oraz likwidacji istniejącej sieci sklepu typu convenience – 1Minute – informujemy, że wiadomość ta nie dotyczy sklepów 1Minute rozwijanych i zarządzanych przez Grupę Lagardère Travel Retail sp. z o.o. w tzw. miejscach travel - dedykowanych ruchowi i transportowi pasażerów – dworcach, lotniskach, stacjach metra, a także w biurowcach. Grupa posiada również kilka lokalizacji ulicznych" - wyjaśnia Grupa Lagardère Travel Retail.

d8j10d2

Przedstawiciele Grupy wyjaśniają, że są właścicielem brandu 1Minute i nie zamierzają sieci likwidować. "Grupa Eurocash natomiast jest franczyzobiorcą marki 1Minute na lokalizacje poza-travelowe, uliczne i podjęła ostatnio decyzję o zakończeniu rozwoju tego formatu w ramach umowy franczyzowej. Grupa Eurocash oraz grupa Lagardère Travel Retail są od 2014 roku udziałowcami w spółce „Inmedio”, która zarządza sklepami prasowymi w ponad 400 lokalizacjach w całej Polsce. Współpraca między grupami układa się dobrze" - czytamy.

Eurocash skupi się teraz na rozwoju innych formatów. I to pomimo faktu, że na razie ciągną wyniki w dół. Wśród nich są sklepy monopolowe Duży Ben.

"W celu zachowania konkurencyjności handlu sklepów niezależnych w Polsce, Grupa Eurocash kontynuuje inwestycje w projekty innowacyjne: Duży Ben, abc na kołach, Kontigo, dystrybucja wysokiej jakości produktów świeżych i inne. Rezultaty tych projektów mają negatywny wpływ na wyniki Grupy, jednak w ocenie Zarządu istnieje potrzeba kontynuacji tych inwestycji w celu zagwarantowania dalszego wzrostu w perspektywie 5 do 10 lat" - wyjaśnia Eurocash.

"Po zrealizowanych z sukcesem w ubiegłych latach projektach: Faktoria Win i PayUp, Spółka zdecydowała o rozwinięciu: konceptu Duży Ben i udostępnieniu go franczyzobiorcom oraz dystrybucji wysokiej jakości produktów świeżych do klientów Eurocash Dystrybucja" - czytamy.

d8j10d2

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

icon info

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

d8j10d2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d8j10d2

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj