Eurocash zawiesza rozwój popularnej sieci. Zna ją każdy podróżny
Miała być idealnym rozwiązaniem dla podróżnych, którzy nie mają wiele czasu na zakupy. Sieć 1minute nawiązywała do tego nawet w nazwie. Jej właściciel - Grupa Eurocash - zdecydowała jednak o "zawieszeniu projektu".
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.
Zlokalizowane przy najważniejszych ciągach komunikacyjnych małe sklepiki 1minute z podstawowymi produktami spożywczymi i ofertą gastronomiczną wydawały się być skazane na sukces. Rzeczywistość okazała się jednak inna.
Grupa Eurocash przedstawiła niedawno swój raport za 2017 r. i to właśnie z niego dowiadujemy się, że 1minute nie ma już przyszłości w Polsce. Wzmianek o tym formacie jest niewiele, za to pada jedno kluczowe zdanie: "Projekt 1minute zostanie zawieszony z powodu braku dedykowanej oferty i łańcucha dostaw na rynku".
Zobacz także: Zakaz handlu w niedziele. "Solidarność" chce wnioskować o nowelizację ustawy
Nie oznacza to jednak, że sieć całkowicie zniknie z rynku. "W związku z pojawiającymi się w mediach w ostatnich godzinach informacjami o zatrzymaniu rozwoju oraz likwidacji istniejącej sieci sklepu typu convenience – 1Minute – informujemy, że wiadomość ta nie dotyczy sklepów 1Minute rozwijanych i zarządzanych przez Grupę Lagardère Travel Retail sp. z o.o. w tzw. miejscach travel - dedykowanych ruchowi i transportowi pasażerów – dworcach, lotniskach, stacjach metra, a także w biurowcach. Grupa posiada również kilka lokalizacji ulicznych" - wyjaśnia Grupa Lagardère Travel Retail.
Przedstawiciele Grupy wyjaśniają, że są właścicielem brandu 1Minute i nie zamierzają sieci likwidować. "Grupa Eurocash natomiast jest franczyzobiorcą marki 1Minute na lokalizacje poza-travelowe, uliczne i podjęła ostatnio decyzję o zakończeniu rozwoju tego formatu w ramach umowy franczyzowej. Grupa Eurocash oraz grupa Lagardère Travel Retail są od 2014 roku udziałowcami w spółce „Inmedio”, która zarządza sklepami prasowymi w ponad 400 lokalizacjach w całej Polsce. Współpraca między grupami układa się dobrze" - czytamy.
Eurocash skupi się teraz na rozwoju innych formatów. I to pomimo faktu, że na razie ciągną wyniki w dół. Wśród nich są sklepy monopolowe Duży Ben.
"W celu zachowania konkurencyjności handlu sklepów niezależnych w Polsce, Grupa Eurocash kontynuuje inwestycje w projekty innowacyjne: Duży Ben, abc na kołach, Kontigo, dystrybucja wysokiej jakości produktów świeżych i inne. Rezultaty tych projektów mają negatywny wpływ na wyniki Grupy, jednak w ocenie Zarządu istnieje potrzeba kontynuacji tych inwestycji w celu zagwarantowania dalszego wzrostu w perspektywie 5 do 10 lat" - wyjaśnia Eurocash.
"Po zrealizowanych z sukcesem w ubiegłych latach projektach: Faktoria Win i PayUp, Spółka zdecydowała o rozwinięciu: konceptu Duży Ben i udostępnieniu go franczyzobiorcom oraz dystrybucji wysokiej jakości produktów świeżych do klientów Eurocash Dystrybucja" - czytamy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.