Trwa ładowanie...
d1y2d5l
10-07-2014 08:40

Euromonitor: Sprzedaż w handlu tradycyjnym może spaść o ponad 10% w 2014 r.

Warszawa, 10.07.2014 (ISBnews) - W tym roku trzeba się liczyć ze spadkiem sprzedaży w handlu tradycyjnym o ponad 10%, w tym sprzedaż w hipermarketach zmniejszy się o 1,4%, wynika z prognoz firmy Euromonitor International.  Po latach wysokiego wzrostu hipermarkety muszą oddać część pola małym sklepom sieciowym i dyskontom.

d1y2d5l
d1y2d5l

Warszawa, 10.07.2014 (ISBnews) - W tym roku trzeba się liczyć ze spadkiem sprzedaży w handlu tradycyjnym o ponad 10%, w tym sprzedaż w hipermarketach zmniejszy się o 1,4%, wynika z prognoz firmy Euromonitor International. Po latach wysokiego wzrostu hipermarkety muszą oddać część pola małym sklepom sieciowym i dyskontom.

"Dwie główne kategorie asortymentowe, które generowały dotychczas nawet 50% obrotów małych sklepów, to alkohol oraz papierosy; w przypadku obydwu mamy do czynienia raczej ze spadkami sprzedaży, co przekłada się na kondycję sklepów" - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Według cytowanych przez dziennik danych Euromonitora, sprzedaż w hipermarketach ma spaść w tym roku o 1,4% do 28,3 mld zł, ale zdaniem branży będzie gorzej. Rynek jest płaski, ale kilka segmentów szybko rośnie i odbywa się to głównie kosztem hipermarketów.

"Miejsca na tego typu sklepy nie ma już za wiele - mogą być przecież otwierane tylko w dużych aglomeracjach. Nie mamy planów zbyt intensywnego otwierania nowych, skupiamy się na modernizacjach już istniejących. Jednak wciąż najbardziej perspektywicznym segmentem rynku są sklepy convenience, które otwieramy, a także średnie powierzchnie, czyli supermarkety, w których widzimy potencjał rozwoju" ? powiedział ?Rz" prezes Carrefour Polska Guillaume de Colonges.

d1y2d5l

Dziennik podkreśla, że te formaty obok dyskontów są najbardziej perspektywiczne, a ich główną przewagą jest nie tylko niska cena, ale także oferta stopniowo rozwijana o produkty wcześniej w takich sklepach nieobecne, takie jak świeże ryby, owoce morza czy wina.

Według Euromonitora, sprzedaż w dyskontach wzrośnie w tym roku o 6,8% do 45,3 mld zł, w sieciach convenience - o 5,3% do 25,8 mld zł, zaś w supermarketach - o 3,7% do 30,8 mld zł. Tymczasem spadki zanotują: małe sklepy - o 10,2% do 43,9 mld zł.

ISBnews)

d1y2d5l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1y2d5l