Ferro rozwija eksport, pracuje nad wzrostem sprzedaży na rynku polskim

Warszawa, 20.09.2016 (ISBnews) - Ferro zamierza rozwijać eksport i wchodzić na nowe rynki, jednocześnie stara się osiągnąć wzrosty sprzedaży na rynku polskim, poinformowali członkowie zarządu spółki.

SKOMENTUJ

"Polska to nasz strategiczny rynek, chociaż eksport daje nam dywersyfikację przychodów. Szukamy na polskim rynku nowych możliwości, nowych klientów, nowych kontaktów handlowych" - powiedziała prezes Aneta Raczek podczas spotkania prasowego.

W ostatnich latach spółka notowała średnioroczną dynamikę sprzedaży ogółem na rynku polskim na poziomie zbliżonym do zera, przy wzrostach na rynkach eksportowych. Udział eksportu w sprzedaży w ciągu 12 miesięcy poprzedzających koniec II kw. 2016 r. wyniósł 60% wobec 53% rok wcześniej.

"Dużo pracy wkładamy w to, żeby to zero przekształciło się w plusy" - powiedział wiceprezes Zbigniew Gonsior.

Zapytany o to, czy za rok spółka odnotuje dalszy wzrost udziału eksportu odpowiedział, że "czysto matematycznie, pewnie tak".

Ferro otworzyło niedawno przedstawicielstwo w Bułgarii, rozwija także sprzedaż na Węgrzech. W przyszłości może wchodzić na kolejne rynki.

"W tym roku na razie nie planujemy wchodzić na nowe rynki , na przyszłości nie wykluczamy, przyglądamy się 'Pribałtyce', w kolejnych latach byśmy chcieli otworzyć nowe przedstawicielstwo" - powiedziała prezes.

Za ciekawe w dalszej perspektywie spółka uważa także rynki południowej Europy, w tym krajów byłej Jugosławii.

Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Spółka jest również przedstawicielem na rynku polskim znanych włoskich firm - producenta armatury przepływowej, spółki Caleffi oraz La Torre. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od kwietnia 2010 r.

(ISBnews)

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
W Biedronce trwa 42-godzinny maraton zakupowy. Mamy tłumaczenie sieci
W Biedronce trwa 42-godzinny maraton zakupowy. Mamy tłumaczenie sieci
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend
Brzoska ogłasza poprawę usługi InPostu. Skorzystają klienci
Brzoska ogłasza poprawę usługi InPostu. Skorzystają klienci
Niemiecka sieciówka rozpycha się w Polsce. 300 sklepów do końca roku
Niemiecka sieciówka rozpycha się w Polsce. 300 sklepów do końca roku
Zebrał 48 tys. żappsów. Oto na co je wymienił
Zebrał 48 tys. żappsów. Oto na co je wymienił
Koniec tańszych papierosów. Zostały dwa dni na zakupy w niższej cenie
Koniec tańszych papierosów. Zostały dwa dni na zakupy w niższej cenie