Fiat przejmie Opla, a potem zamknie 10 fabryk?

Plany związane z przejęciem przez włoskiego
Fiata europejskich zakładów General Motors zakładają całkowite
bądź częściowe zamknięcie 10 fabryk obu koncernów oraz zwolnienie
18 tysięcy pracowników - pisze w środę "Frankfurter Allgemeine
Zeitung".

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP/EPA | LEE SANDERS UK & IRELAND OUT

Na czarnej liście włoskiego koncernu jest tyski "Ispol". Fiat chce zamknąć fabrykę, albo ograniczyć w niej produkcję.

Fiat zaprzeczył doniesieniom "FAZ".

Niemiecka gazeta twierdzi, że dotarła do strategii działań włoskiego koncernu, zatytułowanej "Projekt Futbol" i datowanej na 3 kwietnia tego roku.

Cięcia oprócz zakładów Ispol w Tychach, objęłyby fabryki GM i Isuzu.

Jako pierwszy w 2011 roku zamknięty zostałby zakład GM w Antwerpii, w Belgii. Podobny los spotkać ma angielskie fabryki Vauxhall w Luton i Ellesmere Port, a także zakłady Fiata na południu Włoch w Pomigliano i Termini Imerese. Wszystkie te zakłady, przewidziane do likwidacji, zatrudniają 12,3 tys. osób.

Według "FAZ" utrzymane zostać mają trzy fabryki samochodów Opla w Niemczech, jednak cięcia objęłyby zakłady produkcji silników w Kaiserslautern, Bochum i Ruesselsheim (w sumie 3600 pracowników). Plany te dotyczą również fabryki silników w austriackim Aspern koło Wiednia.

Realizacja tej strategii miałaby rocznie przynieść Fiatowi 282 mln euro oszczędności, przy jednorazowym nakładzie miliarda euro w związku z likwidacją niektórych zakładów.

Włoski koncern motoryzacyjny zdementował w środę doniesienia "Frankfurter Allgemeine Zeitung". W cytowanym przez agencję dpa oświadczeniu podkreślono, że podane przez niemiecki dziennik informacje nie pochodzą od koncernu i nie są częścią jego planów.

Zabiegając o przejęcie europejskich zakładów amerykańskiego koncernu General Motors Fiat dąży do uzyskania pozycji największego producenta samochodów w Europie oraz drugiego na świecie, po japońskiej Toyocie. By sfinansować fuzję zamierza starać się o poręczenia rządowe w wysokości 5-7 mld euro od państw, gdzie znajdują się fabryki Opla względnie GM.

Zainteresowane inwestycją w Opla jest też kanadyjsko-austriackie konsorcjum produkujące części zamienne do samochodów Magna International Inc. Według mediów działa ono w porozumieniu z rosyjskim miliarderem Olegiem Deripaską. Ten jednak zaprzeczał, jakoby był zainteresowany inwestowaniem w Opla.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Nowa moneta 10 zł już trafiła do obiegu. Oto jak wygląda
Nowa moneta 10 zł już trafiła do obiegu. Oto jak wygląda
Rolnicy planują protesty. "To jest kpina w żywe oczy"
Rolnicy planują protesty. "To jest kpina w żywe oczy"
Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem