Firmy nie wiedzą, czy reklama jest skuteczna

90 proc. firm postrzega działania komunikacyjne jako istotne, ale większość nie potrafi ocenić ich efektywności. Prawie połowa z nich (41,57 proc.) przyznaje, że nie potrafi stwierdzić, czy są opłacalne - informuje "Puls Biznesu".

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Tak wynika z sondażu polskiego przedstawicielstwa Stowarzyszenia IABC (International Association of Business Communicators), w którym przepytano prawie 300 liderów (w tym dyrektorów i menedżerów marketingu) w polskich organizacjach.

Ankietowani jako główne powody niestosowania jakichkolwiek mierników skuteczności działań komunikacyjnych wskazywali: niewystarczające zasoby (27,94 proc.) oraz brak zainteresowania danymi ze strony zarządu (25 proc.).

Zastanawiające jest to, że w czasach, kiedy firmy, a w szczególności działy marketingu, rozliczane są z każdej wydanej złotówki, prawie co druga osoba nie jest w stanie ocenić efektywności podejmowanych inicjatyw - mówi prezes IABC/Poland Justyna Piesiewicz.

Jak ocenia, w obliczu takiego braku wiedzy trudno oczekiwać, by ich komunikacja z rynkiem przekładała się na realizację celów biznesowych.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Załamała się, gdy zobaczyła rachunki za prąd. "Płacę jak za pałac"
Załamała się, gdy zobaczyła rachunki za prąd. "Płacę jak za pałac"
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł