Francuski gigant w tarapatach. Zamyka sklepy w Polsce
Sieć handlowa Carrefour zamyka kolejne sklepy w Polsce - informuje serwis dlahandlu.pl. Już zniknęło ich prawie 30. "Zwiększamy dynamikę redukcji kosztów" - podkreśla prezes sieci.
26.04.2024 | aktual.: 26.04.2024 12:22
W pierwszym kwartale 2024 roku sieć Carrefour odnotowała sprzedaż w Polsce na poziomie 576 milionów euro - to spadek o 4,2 proc. w ujęciu LfL (like-for-like). Co więcej, liczba sklepów zmniejszyła się już o kolejne 28 placówek.
Carrefour tłumaczy wyniki "trudnym otoczeniem rynkowym" i rosnącą konkurencją od początku 2024 roku - wskazuje serwis dlahandlu.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Coraz mniej sklepów w Polsce
Liczba sklepów Carrefour stale spada. Na koniec pierwszego kwartału 2024 roku, sieć miała 813 placówek - a przypominamy - na koniec 2023 roku było ich aż 841. Zlikwidowano więc kolejnych 28 placówek - głównie małe sklepiki convenience.
Jeszcze na koniec 2022 roku, liczba sklepów sieci w Polsce wynosiła 928. Rok wcześniej, na koniec 2021 roku, spółka Carrefour Polska miała ich aż 955.
Sieć w pierwszym kwartale miała w Polsce 96 hipermarketów, 151 supermarketów, 560 placówek convenience i 6 miękkich dyskontów - wylicza dlahandlu.pl. To oznacza, że w pierwszym kwartale, zamknięto 3 supermarkety i aż 25 sklepów franczyzowych Carrefour Express.
Carrefour redukuje koszty
"W pierwszym kwartale Grupa Carrefour wykazała się odpornością w Europie w kontekście ciągłej presji na siłę nabywczą konsumentów. Grupa pokazała także bardzo wyraźnie oznaki ożywienia w Brazylii, szczególnie w formatach Atacadão i Sam's Club" - podkreślił Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny sieci, cytowany przez portal dlahandlu.pl.
Aby jednocześnie wzmocnić naszą konkurencyjność chroniąc nasz model gospodarczy, zwiększamy dynamikę redukcji kosztów i przyspieszamy obniżki cen przez cały 2024 r. we Francji i pozostałej części Europy - dodał.
Wyniki finansowe
Grupa Carrefour ogłosiła również wyniki za pierwszy kwartał 2024 roku. Całkowita sprzedaż Grupy wyniosła 22,230 mld euro - to oznacza wzrost LfL o 13,5 proc. Jednak w Europie odnotowano spadek sprzedaży o 0,2 proc., a w samej Francji o 0,4 proc. Natomiast sprzedaż w Ameryce Łacińskiej wzrosła - i to sporo, bo aż o 48 proc.