Fundacja Orange: jedna trzecia młodych ludzi nie wyobraża sobie życie bez internetu
Jedna trzecia osób w wieku 18-24 lat nie wyobraża sobie życia bez internetu - wynika z badań, którymi Fundacja Orange podsumowuje 10 lat działalności w Polsce. Z okazji okrągłej rocznicy fundacja przygotowała kampanię "Świat w#10lat".
12.10.2015 14:50
W ramach inaugurowanej we wtorek kampanii "Świat #w10lat" uruchomiona zostanie strona internetowa z informacjami dotyczącymi rozwoju technologii między 2005 a 2015 r., a także m.in. konkurs dla internautów na zdjęcie obrazujące te zmiany.
Fundacja Orange działa w naszym kraju od 2005 roku. W tym okresie przeprowadziła szkolenia z zasad bezpiecznego internetu dla ponad 30 tys. dzieci, wsparła powstanie narzędzi ochrony on-line i prowadzenia edukacji cyfrowej dla 25 tys. dzieci i młodzieży. Wyposażyła w internet 3,5 tys. bibliotek publicznych i 10 tys. szkół, wspomogła 1000 szpitali, ponad 900 organizacji w Polsce oraz 3 tys. dzieci z wadą słuchu. Wyposaża i pomaga prowadzić multimedialne pracownie w 77 małych miastach i wsiach. We wrześniu 2015 otworzyła nowy program skierowany do świetlic szkolnych "MegaMisja". Do tej pory przeznaczyła ponad 150 mln zł na inicjatywy społeczne. W swoje działania angażuje 3000 wolontariuszy rocznie.
Jak wynika z badań dotyczących postrzegania internetu i nowych technologii w Polsce, w 2005 r. polski internauta spędzał w sieci średnio 20 godzin miesięcznie. W 2014 r. były to już prawie 73 godziny. Życia bez internetu nie wyobrażają sobie obecnie przede wszystkim ludzie młodzi - tak wskazało 29 proc. badanych w wieku 18-24 lat. Wśród dekadę starszych respondentów (35-44 lat) taką deklarację złożyło już tylko 17 proc.
Co dwudziesty badany (5 proc.) w wieku 18-24 lat nie korzysta z sieci, mimo, że ma do niej dostęp. Z drugiej strony 14 proc. osób w wieku powyżej 65. roku życia zadeklarowało, że przede wszystkim używa internetu do komunikacji z rodziną i znajomymi. Jak wynika z badań, dwukrotnie więcej kobiet niż mężczyzn pasjonuje się nowymi technologiami, ale to kobiety częściej deklarują, że chętnie uczą się nowych rozwiązań technologicznych, o ile mają do nich dostęp.
Badanie przygotowane przez IBRiS dla Fundacji Orange zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 1100 osób w wieku powyżej 18. lat, między 11 a 12 września br. za pomocą wywiadów telefonicznych.
Pierwsza fundacja Orange na świecie została powołana w 1987 roku we Francji przez France Telecom. Obecnie działa 15 fundacji Orange oprócz Francji i Polski, w Hiszpanii, na Słowacji, w Rumunii, w Mołdawii, Armenii, Republice Dominikany, Senegalu, Mali, na Wybrzeżu Kości Słoniowej, w Kamerunie, Nigrze, Botswanie i na Madagaskarze.
PAP Technologie jest patronem medialnym kampanii "Świat w #10lat".