Trwa ładowanie...
d2z43hk
20-02-2015 15:40

Gdańsk/Prom dla Estonii powstaje w Remontowa Shipbuilding

W stoczni Remontowej Shipbuilding w Gdańsku w piątek uroczyście rozpoczęło się cięcie pierwszych blach do budowy nowoczesnego, pasażersko - samochodowego promu zamówionego przez armatora z Estonii. Jednostka ma być przekazana w 2016 roku.

d2z43hk
d2z43hk

Jak podała stocznia, rozpoczęcie cięcia blach jest pierwszym etapem budowy statku, po zakończeniu uzgodnień projektu technicznego jednostki. Estoński armator TS Laevad OV ( spółka-córka Portu Tallinn) zamówił dwa pasażersko - samochodowe promy o długości 114 metrów, z których każdy będzie mógł zabrać na pokład 150 samochodów osobowych oraz 700 pasażerów.

Port w Tallinnie jest obecnie największym ośrodkiem obsługującym ruch towarowo-pasażerski w Estonii. Zwiększenie i unowocześnienie posiadanej floty stało się jednym z kluczowych elementów mających usprawnić połączenia wzdłuż zachodniego wybrzeża Estonii.

Stocznia Remontowa Shipbuilding otrzymała kontrakt na budowę dwóch promów w wyniku przetargu ogłoszonego przez armatora w ubiegłym roku. Po podpisaniu kontraktu w październiku 2014 roku prezes stoczni Andrzej Wojtkiewicz informował PAP, że wartość umowy wynosi prawie 290 mln zł. Stocznia zapewnia, że zakontraktowane promy będą najnowocześniejszymi jednostkami z napędem konwencjonalnym w basenie Morza Bałtyckiego. Projekt statku zakłada możliwość ewentualnej zmiany napędu na paliwo LNG. Atutem promów będą niskie koszty eksploatacji.

Jednostki zostaną zbudowane pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas. Stocznia Remontowa Shipbuilding w Gdańsku specjalizuje się w produkcji takich promów i jest głównym dostawcą tego typu jednostek nie tylko w skali Europy ale i świata; buduje takie promy też np. dla armatora z Kanady. Dotychczas stocznia zbudowała około 50 podobnych jednostek różniących się rodzajem napędu oraz zasięgiem obsługiwanych linii.

d2z43hk

Obecnie stocznia buduje jednocześnie kilkanaście różnego typu jednostek dla armatorów m.in. z Norwegii, Danii i Grenlandii. Wśród nich jest najnowocześniejszy statek budowany w polskiej stoczni, czyli jednostka do układania energetycznego kabla podmorskiego realizowana dla odbiorcy z Norwegii.

Zakład ma pełen portfel zamówień do końca 2016 roku i obecnie negocjuje kontrakty na 2017 rok. Stocznia najczęściej realizuje jednostki począwszy od zaprojektowania aż po dostarczenie w pełni gotowego, wyposażonego statku przygotowanego do eksploatacji.

Remontowa Shipbuilding SA należy do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding, która jest największą stoczniową grupą kapitałową w Polsce oraz liderem branży przemysłowej w regionie. Holding zarządza dwiema stoczniami oraz wieloma spółkami z sektora okrętowego i offshore.

W grupie pracuje ponad 7 tys. osób. Stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi branży offshore. Buduje także promy pasażersko - samochodowe, statki towarowe, holowniki czy okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.

d2z43hk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2z43hk