Gemius: Branża spożywcza, higieniczna i telekomy mają najwięcej reklam w sieci
Warszawa, 21.05.2014 (ISBnews) - Największy udział w polskim rynku reklamy internetowej mają firmy z branży spożywczej (13%), telekomunikacyjnej (13%) oraz higienicznej (12%),...
21.05.2014 12:16
Warszawa, 21.05.2014 (ISBnews) - Największy udział w polskim rynku reklamy internetowej mają firmy z branży spożywczej (13%), telekomunikacyjnej (13%) oraz higienicznej (12%), wynika z raportu firmy Gemius na temat aktywności reklamowej regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Natomiast najmniej kampanii reklamowych w polskiej sieci dotyczy turystyki, sprzętu IT i multimediów.
"Branże FMCG oraz telekomunikacyjna plasują się niezmiennie od kilku lat w czołówce branż pod względem aktywności reklamowych. W dużej mierze wynika to z relatywnie dużej liczby reklamowanych produktów, zarówno szybko rotujących, jak i tych od telekomów. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z kampanią wprowadzającą nowy produkt czy działaniami podtrzymującymi jakąś markę - wymusza to stałą obecność w mediach, w tym w dużej mierze w internecie" - powiedział ekspert firmy Gemius od reklamy w sieci Michał Wiśniewski, cytowany w komunikacie.
W przypadku liderów dodatkowym czynnikiem jest często zmieniająca się egzekucja reklamy, prześciganie się w pomysłach, jak skutecznie zareklamować produkt, by w następstwie działań marketingowych zszedł on ze sklepowej półki, dodał Wiśniewski.
Gemius zbadał, że inaczej rozkłada się udział poszczególnych branż w rynku e-reklamy w pozostałych krajach regionu. Na Słowacji, w Bułgarii i na Węgrzech dominują firmy z branży finansowej (udział emitowanych przez nie kampanii reklamowych w tych krajach wynosi odpowiednio 16, 15 i 13%). Na Litwie i w Czechach niemal jedna piąta kampanii reklamowych w sieci dotyczy sektora handlowego (odpowiednio 19 i 17%), podczas gdy w Chorwacji i Rumunii na pierwszym miejscu znalazła się branża motoryzacyjna (odpowiednio 20 i 11%). Tymczasem w Serbii największy udział w rynku mają firmy telekomunikacyjne (25%), a na Łotwie firmy, które oferują produkty związane ze spędzaniem czasu wolnego (19%).
Dane pochodzą z raportu gemiusAdMonitor, opracowania na temat najpopularniejszych formatów reklamowych, najczęściej reklamujących się w sieci branż oraz trendów w reklamie mobilnej. Raport bazuje na badaniach skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusDirectEffect) oraz danych pochodzących z narzędzia służącego do kompleksowego zarządzania powierzchnią reklamową z (AdOcean). W zestawieniu uwzględniono dane zebrane w okresie od sierpnia 2013 do stycznia 2014 roku.
(ISBnews)