Gigant redukuje zatrudnienie. O tyle mniej miejsc pracy w Polsce
Auchan Polska zmniejsza liczbę pracowników o 10 proc. w ciągu roku. To efekt nie tylko optymalizacji, ale także trudności w znalezieniu nowych pracowników. Sieć inwestuje w modernizację i digitalizację, by utrzymać konkurencyjność.
W ciągu ostatniego roku Auchan Polska zredukowało zatrudnienie o 10 proc., co jest wynikiem zarówno optymalizacji, jak i problemów z rekrutacją. W 2022 r. firma zatrudniała 18 015 osób, a rok później liczba ta spadła do 17 381 - cczytamy na portalu dlahandlu.pl.
Prezes Auchan Polska, Alexandre Saussard, podkreśla cytowany pzrez portal, że firma dostosowuje strukturę organizacyjną do zmniejszających się powierzchni handlowych. Sieć inwestuje w rozwój marek własnych oraz transformację energetyczną, co ma pomóc w utrzymaniu jakości usług.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dzieci oszalały na punkcie tego napoju. O co chodzi z Wojankiem?
Mimo zmian, Auchan zakończył 2024 r. z zyskiem netto 167 mln zł, a przychody przekroczyły 10,9 mld zł. Firma zarządza 110 sklepami własnymi i współpracuje z ponad 130 placówkami franczyzowymi, w tym z siecią Easy Auchan.
Zamknięcia sklepów w Hiszpanii
Auchan, znane w Hiszpanii jako Alcampo, ogłosiło zamknięcie 25 sklepów. Dodatkowo zwolnienia obejmą 145 supermarketów i osiem hipermarketów. W wyniku tej decyzji pracę straci ponad 700 osób.
Jak podaje "European Supermarket Magazine", Auchan odnotowało sprzedaż na poziomie 5 mld euro w 2024 r., co oznacza niewielki spadek w porównaniu z rokiem poprzednim.
Podobne kroki planuje również Carrefour, który po spadku sprzedaży o 1 proc. do 11,73 mld euro, rozważa restrukturyzację w Hiszpanii. Auchan i Carrefour to główni gracze na hiszpańskim rynku, którzy muszą dostosować się do dynamicznych zmian w handlu detalicznym.