GPW: zmiana Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu

...

29.04.2013 | aktual.: 29.04.2013 18:53

29.04. Warszawa (PAP/GPW) - Zmiana Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu

Uchwała Nr 451/2013 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie zmiany Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu

Na podstawie § 20 ust. 5 Statutu Giełdy oraz § 27 Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, Zarząd Giełdy postanawia, co następuje:

§ 1 W części ogólnej Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, uchwalonego Uchwałą Nr 147/2007 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 1 marca 2007 r. (z późn. zm.), wprowadza się następujące zmiany: 1) w § 2 w ust. 1 pkt 19) otrzymuje brzmienie: "19) kliencie profesjonalnym - rozumie się przez to klienta profesjonalnego w rozumieniu przepisów Ustawy o obrocie;"; 2) w § 3: a) w ust. 1 pkt 6) otrzymuje brzmienie: "6) w przypadku gdy emitent ubiega się po raz pierwszy o wprowadzenie akcji lub praw do akcji do obrotu w alternatywnym systemie: a) co najmniej 15% akcji objętych wnioskiem o wprowadzenie znajduje się w posiadaniu co najmniej 10 akcjonariuszy, z których każdy posiada nie więcej niż 5% ogólnej liczy głosów na walnym zgromadzeniu i nie jest podmiotem powiązanym z emitentem; wymóg ten stosuje się odpowiednio do praw do tych akcji; Organizator Alternatywnego Systemu może odstąpić od stosowania powyższego wymogu, o ile uzna, że nie zagraża to bezpieczeństwu obrotu lub interesowi
jego uczestników;

b) kapitał własny emitenta wynosi co najmniej 500.000 zł; Organizator Alternatywnego Systemu może odstąpić od stosowania powyższego wymogu, o ile poziom środków finansowych pozyskanych przez emitenta w wyniku oferty akcji, które nie zostały jeszcze zarejestrowane, pozwala na uprawdopodobnienie spełnienia wymogu po dokonaniu rejestracji tych akcji przez właściwy sąd; c) emitent przedstawi w dokumencie informacyjnym sprawozdanie finansowe lub skonsolidowane sprawozdanie finansowe za ostatni rok obrotowy, sporządzone i zbadane zgodnie z przepisami Załącznika Nr 1 do niniejszego Regulaminu.";

b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a - 1c w brzmieniu: "1a. Z zastrzeżeniem ust. 1b i 1c, w przypadku gdy: 1) różnica pomiędzy cenami emisyjnymi akcji spółki ubiegającej się po raz pierwszy o wprowadzenie akcji lub praw do akcji do alternatywnego systemu obrotu przekracza 50% niższej z tych cen, a pomiędzy dniami ustalenia tych cen nie minęło więcej niż 9 miesięcy, lub 2) różnica pomiędzy średnim kursem akcji emitenta w alternatywnym systemie obrotu z ostatnich 3 miesięcy poprzedzających dzień ustalenia ceny emisyjnej akcji nowej emisji a tą ceną przekracza 50% tego kursu, a w przypadku notowania akcji emitenta, przed dniem ustalenia tej ceny, przez okres krótszy niż 3 miesiące - przekracza 50% średniego kursu tych akcji z całego tego okresu - akcje uprzywilejowane cenowo oraz prawa do tych akcji nie mogą zostać wprowadzone do alternatywnego systemu obrotu w ciągu 12 miesięcy od dnia podjęcia uchwały/decyzji o ustaleniu ceny emisyjnej tych akcji. W przypadku późniejszej zmiany ceny emisyjnej tych akcji termin ten
liczony jest od daty podjęcia uchwały/decyzji zmieniającej tę cenę. 1b. Ograniczenie, o którym mowa w ust. 1a, nie dotyczy akcji oraz praw do tych akcji, w przypadku gdy w stosunku do tych akcji nie zostało wyłączone lub ograniczone prawo poboru. 1c. Organizator Alternatywnego Systemu może nie stosować ograniczenia, o którym mowa w ust. 1a, o ile uzna, że nie zagraża to bezpieczeństwu obrotu lub interesowi jego uczestników."; 3) w § 5: a) w ust. 1 wyrazy "7 dni roboczych" zamienia się na wyrazy "10 dni roboczych"; b) w ust. 3 pkt 1a) otrzymuje brzmienie: "1a) złożony wniosek bądź załączone do niego dokumenty lub żądane przez Organizatora Alternatywnego Systemu dodatkowe informacje, oświadczenia lub dokumenty nie zostały uzupełnione w zakresie i terminie określonym w żądaniu Organizatora Alternatywnego Systemu, przekazanym emitentowi lub jego Autoryzowanemu Doradcy za pośrednictwem faksu lub elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail tego podmiotu; termin określony
przez Organizatora Alternatywnego Systemu nie może być krótszy niż 10 dni roboczych od dnia przekazania kopii stosownego pisma emitentowi lub jego Autoryzowanemu Doradcy,"; c) ust. 4 i 5 otrzymują brzmienie: "4. Podejmując uchwałę o odmowie wprowadzenia do obrotu w alternatywnym systemie instrumentów finansowych objętych wnioskiem Organizator Alternatywnego Systemu obowiązany jest uzasadnić swoją decyzję i niezwłocznie przekazać emitentowi kopię stosowanej uchwały wraz z uzasadnieniem, za pośrednictwem faksu lub elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail emitenta. 5. W terminie 10 dni roboczych od daty przekazania kopii uchwały, o której mowa w ust. 4, emitent może złożyć na piśmie wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Wniosek uważa się za złożony w dacie wpłynięcia oryginału wniosku do kancelarii Organizatora Alternatywnego Systemu. Organizator Alternatywnego Systemu zobowiązany jest rozpatrzyć ten wniosek niezwłocznie.";

4) w § 11 ust. 1 otrzymuje brzmienie: "1. Organizator Alternatywnego Systemu może zawiesić obrót instrumentami finansowymi na okres nie dłuższy niż 3 miesiące, z zastrzeżeniem § 12 ust. 3 i § 17c ust. 5: 1) na wniosek emitenta, 2) jeżeli uzna, że wymaga tego bezpieczeństwo obrotu lub interes jego uczestników.";

5) w § 15b w ust. 2 dodaje się zdanie trzecie w brzmieniu: "Emitent nie może zlecić wykonania tych czynności również podmiotowi, w którego organie zarządzającym lub nadzorującym zasiada osoba będąca jednocześnie członkiem organu zarządzającego lub nadzorującego emitenta, jego Autoryzowanego Doradcy lub podmiotu dominującego albo zależnego wobec tego emitenta lub jego Autoryzowanego Doradcy."; 6) § 17c otrzymuje brzmienie: "§ 17c 1. Jeżeli emitent nie przestrzega zasad lub przepisów obowiązujących w alternatywnym systemie obrotu lub nie wykonuje lub nienależycie wykonuje obowiązki określone w niniejszym rozdziale, w szczególności obowiązki określone w § 15a, § 15b, § 17-17b, Organizator Alternatywnego Systemu może, w zależności od stopnia i zakresu powstałego naruszenia lub uchybienia: 1) upomnieć emitenta, 2) nałożyć na emitenta karę pieniężną w wysokości do 50.000 zł. 2. Organizator Alternatywnego Systemu, podejmując decyzję o nałożeniu kary upomnienia lub kary pieniężnej może wyznaczyć emitentowi termin na
zaniechanie dotychczasowych naruszeń lub podjęcie działań mających na celu zapobieżenie takim naruszeniom w przyszłości, w szczególności może zobowiązać emitenta do opublikowania określonych dokumentów lub informacji w trybie i na warunkach obowiązujących w alternatywnym systemie obrotu. 3. W przypadku gdy emitent nie wykonuje nałożonej na niego kary lub pomimo jej nałożenia nadal nie przestrzega zasad lub przepisów obowiązujących w alternatywnym systemie obrotu lub nie wykonuje lub nienależycie wykonuje obowiązki określone w niniejszym rozdziale, lub też nie wykonuje obowiązków nałożonych na niego na podstawie ust. 2, Organizator Alternatywnego Systemu może: 1) nałożyć na emitenta karę pieniężną, przy czym kara ta łącznie z karą pieniężną nałożoną na podstawie ust. 1 pkt 2) nie może przekraczać 50.000 zł, 2) zawiesić obrót instrumentami finansowymi emitenta w alternatywnym systemie, 3) wykluczyć instrumenty finansowe emitenta z obrotu w alternatywnym systemie. 4. W przypadku nałożenia kary pieniężnej lub
kary zawieszenia obrotu na podstawie ust. 3 pkt 1) lub 2), postanowienia ust. 2 stosuje się odpowiednio. 5. Do terminu zawieszenia, o którym mowa w ust. 3 pkt 2), nie stosuje się postanowienia § 11 ust. 1. 6. Organizator Alternatywnego Systemu podejmując decyzję o nałożeniu na emitenta kary, o której mowa w ust. 1 albo ust. 3, obowiązany jest ją uzasadnić, a jej kopię wraz z uzasadnieniem przekazać niezwłocznie emitentowi i jego Autoryzowanemu Doradcy, za pośrednictwem faksu lub elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail tego podmiotu. 7. Organizator Alternatywnego Systemu może postanowić o nałożeniu kary pieniężnej łącznie z karą zawieszenia obrotu albo karą wykluczenia z obrotu. 8. W terminie 10 dni roboczych od daty przekazania emitentowi decyzji o nałożeniu kary pieniężnej, kary zawieszenia obrotu lub kary wykluczenia z obrotu emitent może złożyć na piśmie wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy w tym zakresie. Wniosek uważa się za złożony w dacie wpłynięcia
oryginału wniosku do kancelarii Organizatora Alternatywnego Systemu. Do czasu upływu terminu do złożenia tego wniosku albo terminu dłuższego wskazanego w decyzji o nałożeniu kary, a w przypadku złożenia wniosku - do czasu jego rozpatrzenia, decyzja o nałożeniu kary pieniężnej lub kary wykluczenia z obrotu nie podlega wykonaniu. Decyzja o nałożeniu kary zawieszenia obrotu podlega natychmiastowemu wykonaniu. 9. Organizator Alternatywnego Systemu zobowiązany jest niezwłocznie rozpatrzyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Decyzja podjęta na tej podstawie nie może nakładać na emitenta kary pieniężnej w wysokości wyższej niż kwota określona w decyzji, której dotyczył wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. 10. Emitent zobowiązany jest wpłacić pieniądze z tytułu nałożonej kary pieniężnej na konto wybranej przez siebie organizacji pożytku publicznego w terminie 14 dni od dnia, od którego decyzja o jej nałożeniu podlega wykonaniu."; 7) w § 18: a) w ust. 1 dodaje się zdanie trzecie w brzmieniu: "Szczegółowe wymogi
jakie musi spełniać podmiot ubiegający się o wpis na listę Autoryzowanych Doradców, a także zadania Autoryzowanego Doradcy oraz zasady jego współpracy z Organizatorem Alternatywnego Systemu określa Załącznik Nr 5 do niniejszego Regulaminu." ; b) ust. 7 - 16 otrzymują brzmienie: "7. W przypadku: 1) rozwiązania lub wygaśnięcia umowy z Autoryzowanym Doradcą przed upływem okresu wskazanego w ust. 3, z wyłączeniem rozwiązania umowy na podstawie zwolnienia, o którym mowa w ust. 4, 2) zawieszenia prawa do działania Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym systemie, 3) skreślenia Autoryzowanego Doradcy z listy, o której mowa w ust. 1 - Organizator Alternatywnego Systemu może zawiesić obrót instrumentami finansowymi emitenta, dla którego podmiot ten wykonuje obowiązki Autoryzowanego Doradcy, jeżeli uzna, że wymaga tego bezpieczeństwo obrotu lub interes jego uczestników. 8. Szczegółowe zasady dokonywania wpisu na listę Autoryzowanych Doradców, a także przypadki, w których może nastąpić zawieszenie prawa do działania
Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym systemie, skreślenie go z listy Autoryzowanych Doradców lub nałożenie na Autoryzowanego Doradcę innej kary, jak również zasady i tryb podejmowania decyzji w zakresie nieuregulowanym w niniejszym oddziale, określa Załącznik Nr 5 do niniejszego Regulaminu. 9. Organizator Alternatywnego Systemu rozpatrując wniosek o wpis na listę Autoryzowanych Doradców bierze przede wszystkim pod uwagę bezpieczeństwo obrotu w alternatywnym systemie oraz zapewnienie przez wnioskodawcę prawidłowego wykonywania obowiązków Autoryzowanego Doradcy. 10. Decyzja o wpisie na listę Autoryzowanych Doradców powinna zostać podjęta w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania przez Organizatora Alternatywnego Systemu wniosku o wpis wraz ze wszystkimi dokumentami i informacjami wymaganymi przez Organizatora Alternatywnego Systemu, określonymi w Załączniku Nr 5 do niniejszego Regulaminu, o ile przed upływem tego terminu Organizator Alternatywnego Systemu nie podejmie decyzji o odmowie wpisu albo nie
zwróci się do wnioskodawcy o przekazanie dodatkowych informacji lub dokumentów, bądź o uzupełnienie wniosku lub załączonych do niego dokumentów. W przypadku gdy złożony wniosek lub załączone do niego dokumenty są niekompletne lub konieczne jest uzyskanie dodatkowych informacji, oświadczeń lub dokumentów, bieg terminu do podjęcia decyzji o wpisie na listę Autoryzowanych Doradców albo decyzji o odmowie wpisu rozpoczyna się w momencie uzupełnienia wniosku lub przekazania Organizatorowi Alternatywnego Systemu wymaganych informacji, oświadczeń lub dokumentów. 11. Organizator Alternatywnego Systemu powiadamia wnioskodawcę, za pośrednictwem faksu lub elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail wnioskodawcy, o decyzji o wpisie albo odmowie wpisu niezwłocznie po rozpatrzeniu wniosku. W przypadku podjęcia decyzji o wpisie Organizator Alternatywnego Systemu dokonuje niezwłocznie tego wpisu. 12. Organizator Alternatywnego Systemu podejmując decyzję o odmowie wpisu na listę
Autoryzowanych Doradców, o zawieszeniu prawa do działania Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym systemie albo o skreśleniu z listy Autoryzowanych Doradców obowiązany jest ją uzasadnić, a jej kopię wraz z uzasadnieniem przekazać niezwłocznie zainteresowanemu podmiotowi i zainteresowanemu emitentowi, za pośrednictwem faksu lub elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail tego podmiotu. 13. W terminie 10 dni roboczych od daty przekazania decyzji, o której mowa w ust. 12, podmiot ubiegający się o wpis na listę, albo odpowiednio Autoryzowany Doradca, może złożyć na piśmie wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Wniosek uważa się za złożony w dacie wpłynięcia oryginału wniosku do kancelarii Organizatora Alternatywnego Systemu. Do czasu upływu terminu do złożenia tego wniosku, a w przypadku złożenia wniosku - do czasu jego rozpatrzenia, decyzja o skreśleniu z listy Autoryzowanych Doradców nie podlega wykonaniu. Decyzja o odmowie wpisu na listę Autoryzowanych Doradców albo o
zawieszeniu prawa do działania Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym systemie podlega natychmiastowemu wykonaniu. 14. Organizator Alternatywnego Systemu zobowiązany jest niezwłocznie rozpatrzyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. 15. Organizator Alternatywnego Systemu publikuje listę Autoryzowanych Doradców na swojej stronie internetowej. 16. Ponowny wniosek o wpis na listę Autoryzowanych Doradców może zostać złożony nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od daty przekazania wnioskodawcy decyzji o odmowie wpisu, a w przypadku złożenia wniosku o ponowne rozpoznanie sprawy - nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od daty przekazania wnioskodawcy ponownej decyzji odmownej."; 8) w § 19 ust. 6 i 7 otrzymują brzmienie: "6. Organizator Alternatywnego Systemu podejmując decyzję o zawieszeniu prawa do działania albo o wykluczeniu Członka Rynku z działania w alternatywnym systemie obowiązany jest ją uzasadnić, a jej kopię wraz z uzasadnieniem przekazać niezwłocznie zainteresowanemu podmiotowi, za pośrednictwem
faksu lub elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail tego podmiotu. 7. W terminie 10 dni roboczych od daty doręczenia decyzji, o której mowa w ust. 6, Członek Rynku może złożyć na piśmie wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Wniosek uważa się za złożony w dacie wpłynięcia oryginału wniosku do kancelarii Organizatora Alternatywnego Systemu. Do czasu upływu terminu do złożenia tego wniosku, a w przypadku złożenia wniosku - do czasu jego rozpatrzenia, decyzja o wykluczeniu Członka Rynku z działania nie podlega wykonaniu. Decyzja o zawieszeniu prawa do działania Członka Rynku w alternatywnym systemie podlega natychmiastowemu wykonaniu."; 9) § 25a otrzymuje brzmienie: "§ 25a Wykonywanie czynności określonych przepisami niniejszego Regulaminu, z wyłączeniem prawa do wydawania decyzji na podstawie wniosków o ponowne rozpoznanie sprawy, Organizator Alternatywnego Systemu może powierzyć upoważnionemu pracownikowi Organizatora Alternatywnego Systemu.". § 2 W Załączniku Nr 1
do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu ("Dokument Informacyjny") wprowadza się następujące zmiany: 1) w § 3 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu: "2a. Jeżeli którakolwiek z informacji podlegających ujawnieniu na podstawie przepisów niniejszego Załącznika nie występuje lub nie ma zastosowania, należy zamieścić o tym stosowną wzmiankę w odpowiednim miejscu dokumentu informacyjnego."; 2) w § 9: a) w pkt 1a) wyrazy "6 miesięcy" zamienia się na wyrazy "12 miesięcy"; b) po pkt 2) dodaje się pkt 2a) w brzmieniu: "2a) określenie czy akcje zostały objęte za gotówkę, za wkłady pieniężne w inny sposób, czy za wkłady niepieniężne, wraz z krótkim opisem sposobu ich pokrycia, z zastrzeżeniem § 12 pkt 2a);"; 3) w § 10: a) po pkt 13) dodaje się pkt 13a) w brzmieniu: "13a) ogólny opis planowanych działań i inwestycji emitenta oraz planowany harmonogram ich realizacji po wprowadzaniu jego instrumentów do alternatywnego systemu obrotu - w przypadku emitenta, który nie osiąga regularnych przychodów z prowadzonej
działalności operacyjnej;";

b) pkt 20) otrzymuje brzmienie: "20) życiorysy zawodowe osób zarządzających i osób nadzorujących emitenta, obejmujące w szczególności: a) imię, nazwisko, zajmowane stanowisko lub funkcje pełnione w ramach emitenta oraz termin upływu kadencji, na jaką dana osoba została powołana, b) opis kwalifikacji i doświadczenia zawodowego, c) wskazanie działalności wykonywanej przez daną osobę poza emitentem, gdy działalność ta ma istotne znaczenie dla emitenta, d) wskazanie wszystkich spółek prawa handlowego, w których, w okresie co najmniej ostatnich trzech lat, dana osoba była członkiem organów zarządzających lub nadzorczych albo wspólnikiem, ze wskazaniem, czy dana osoba nadal pełni funkcje w organach lub jest nadal wspólnikiem, e) informacje na temat prawomocnych wyroków, na mocy których dana osoba została skazana za przestępstwa oszustwa w okresie co najmniej ostatnich pięciu lat oraz wskazanie, czy w okresie co najmniej ostatnich pięciu lat osoba taka otrzymała sądowy zakaz działania jako członek organów
zarządzających lub nadzorczych w spółkach prawa handlowego, f) szczegóły wszystkich przypadków upadłości, zarządu komisarycznego lub likwidacji, w okresie co najmniej ostatnich pięciu lat, w odniesieniu do podmiotów, w których dana osoba pełniła funkcje członka organu zarządzającego lub nadzorczego, g) informację, czy dana osoba prowadzi działalność, która jest konkurencyjna w stosunku do działalności emitenta, oraz czy jest wspólnikiem konkurencyjnej spółki cywilnej lub osobowej albo członkiem organu spółki kapitałowej lub członkiem organu jakiejkolwiek konkurencyjnej osoby prawnej, h) informację, czy dana osoba figuruje w rejestrze dłużników niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym;";

4) w § 11: a) w ust. 2a wyrazy "§ 5 ust. 4.1 pkt 1), pkt 1a oraz ust. 4.2" zamienia się na wyrazy "§ 5 ust. 4.1 i 4.2"; b) ust. 3 uchyla się; 5) w § 12 po pkt 2) dodaje się pkt 2a), w brzmieniu: "2a) opinię biegłego rewidenta/opinie biegłych rewidentów z badania wartości wkładów niepieniężnych wniesionych w okresie ostatnich 2 lat obrotowych na pokrycie kapitału zakładowego emitenta lub jego poprzednika prawnego, chyba że zgodnie z właściwymi przepisami prawa badanie wartości tych wkładów nie było wymagane;"; 6) w § 13a w ust. 1: a) w pkt 4) wyrazy "6 miesięcy" zamienia się na wyrazy "12 miesięcy";

b) po pkt 5) dodaje się pkt 5a), w brzmieniu: "5a) określenie czy akcje zostały objęte za gotówkę, za wkłady pieniężne w inny sposób, czy za wkłady niepieniężne, wraz z krótkim opisem sposobu ich pokrycia, z zastrzeżeniem § 12 pkt 2a);"; 7) w § 18 w ust. 1 po pkt 6) dodaje się pkt 6a), w brzmieniu: "6a) w przypadku ustanowienia jakiejkolwiek formy zastawu lub hipoteki jako zabezpieczenia wierzytelności wynikających z dłużnych instrumentów finansowych - wycenę przedmiotu zastawu lub hipoteki dokonaną przez uprawniony podmiot;"; 8) w § 28 w ust. 1 po pkt 7) dodaje się pkt 7a), w brzmieniu: "7a) w przypadku ustanowienia jakiejkolwiek formy zastawu lub hipoteki jako zabezpieczenia wierzytelności wynikających z dłużnych instrumentów finansowych - wycenę przedmiotu zastawu lub hipoteki dokonaną przez uprawniony podmiot;"; 9) w § 31 w ust. 1 pkt 10) otrzymuje brzmienie: "10) w przypadku ustanowienia jakiejkolwiek formy zastawu lub hipoteki jako zabezpieczenia wierzytelności wynikających z dłużnych instrumentów
finansowych - wycenę przedmiotu zastawu lub hipoteki dokonaną przez uprawniony podmiot;".

§ 3 W Załączniku Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu ("Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect") wprowadza się następujące zmiany: 1) w § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie: "2. Przekazywanie informacji bieżących i okresowych, o których mowa w ust. 1, odbywa się za pośrednictwem Elektronicznej Bazy Informacji (EBI), zgodnie z zasadami określonymi w Uchwale Nr 646/2011 Zarządu Giełdy z dnia 20 maja 2011 r. (z późn. zm.)."; 2) w § 3 w ust. 2 pkt 11) otrzymuje brzmienie: "11) powołaniu osoby zarządzającej lub nadzorującej, a także odwołaniu lub rezygnacji osoby zarządzającej lub nadzorującej; w przypadku powołania osoby zarządzającej lub nadzorującej raport bieżący powinien zawierać również informacje, o których mowa w § 10 pkt 20) Załącznika Nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu;"; 3) w § 5 ust. 4.1 otrzymuje brzmienie: "4.1. Raport kwartalny zawiera co najmniej: 1) kwartalne skrócone sprawozdanie finansowe, sporządzone zgodnie z
obowiązującymi emitenta zasadami rachunkowości, przy czym: * w przypadku stosowania polskich zasad rachunkowości kwartalne skrócone sprawozdanie finansowe zawierać powinno co najmniej: bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w kapitale własnym oraz rachunek przepływów pieniężnych - w zakresie oznaczonym literami i cyframi rzymskimi, w zależności od prowadzonej działalności w załączniku nr 1, 2 lub 3 do ustawy o rachunkowości, * w przypadku stosowania standardów uznawanych w skali międzynarodowej kwartalne sprawozdanie finansowe sporządza się co najmniej w wersji skróconej, której zakres został określony w tych standardach, 2) informacje o zasadach przyjętych przy sporządzaniu raportu, w tym informacje o zmianach stosowanych zasad (polityki) rachunkowości, 3) zwięzłą charakterystykę istotnych dokonań lub niepowodzeń emitenta w okresie, którego dotyczy raport, wraz z opisem najważniejszych czynników i zdarzeń, w szczególności o nietypowym charakterze, mających wpływ na osiągnięte wyniki, 4) jeżeli
emitent przekazywał do publicznej wiadomości prognozy wyników finansowych - stanowisko odnośnie do możliwości zrealizowania publikowanych prognoz wyników na dany rok w świetle wyników zaprezentowanych w danym raporcie kwartalnym, 5) w przypadku gdy dokument informacyjny emitenta zawierał informacje, o których mowa w § 10 pkt 13a Załącznika Nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu - opis stanu realizacji działań i inwestycji emitenta oraz harmonogramu ich realizacji, 6) jeżeli w okresie objętym raportem emitent podejmował w obszarze rozwoju prowadzonej działalności inicjatywy nastawione na wprowadzenie rozwiązań innowacyjnych w przedsiębiorstwie - informacje na temat tej aktywności, 7) opis organizacji grupy kapitałowej, ze wskazaniem jednostek podlegających konsolidacji, 8) w przypadku gdy emitent tworzy grupę kapitałową i nie sporządza skonsolidowanych sprawozdań finansowych - wskazanie przyczyn niesporządzania takich sprawozdań, 9) informację o strukturze akcjonariatu emitenta, ze wskazaniem
akcjonariuszy posiadających, na dzień przekazania raportu, co najmniej 5% głosów na walnym zgromadzeniu, 10) informacje dotyczące liczby osób zatrudnionych przez emitenta, w przeliczeniu na pełne etaty.".

§ 4 W Załączniku Nr 5 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu ("Autoryzowany Doradca w alternatywnym systemie obrotu") wprowadza się następujące zmiany: 1) pkt 4 otrzymuje brzmienie: "4. Na Listę może być wpisana firma inwestycyjna lub inny podmiot będący spółką prawa handlowego, jeżeli podmiot ten lub jego poprzednik prawny świadczy co najmniej od 2 lat usługi związane z obrotem gospodarczym na rynku kapitałowym, w tym doradztwo finansowe, doradztwo prawne lub audyt finansowy pod warunkiem spełnienia wymogów określonych w niniejszym Załączniku, jeżeli w ocenie Organizatora Alternatywnego Systemu podmiot ten daje rękojmię prawidłowego wykonywania zadań Autoryzowanego Doradcy. Na Listę może być wpisany również podmiot wykonujący swoją działalność poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. Wymogu posiadania statusu spółki prawa handlowego nie stosuje się do podmiotów z siedzibą poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. Organizator Alternatywnego Systemu może odstąpić od wymogu posiadania co najmniej
dwuletniego doświadczenia w świadczeniu usług związanych z obrotem gospodarczym na rynku kapitałowym, o którym mowa w zdaniu pierwszym, o ile w jego ocenie przemawia za tym doświadczenie członków organu zarządzającego wnioskodawcy lub zatrudnionych przez niego osób posiadających Certyfikat Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu."; 2) po pkt 4d dodaje się pkt 4e - 4g, w brzmieniu: "4e. Na listę Autoryzowanych Doradców nie może zostać wpisany podmiot będący podmiotem powiązanym, w rozumieniu przepisów rozporządzenia wskazanego w § 4 ust. 2 pkt 7) Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, z innym Autoryzowanym Doradcą lub członkami organu zarządzającego lub członkami organu nadzorującego innego Autoryzowanego Doradcy. 4f. Na listę Autoryzowanych Doradców nie może zostać wpisany podmiot, którego członek organu zarządzającego lub organu nadzorującego jest podmiotem powiązanym, w rozumieniu przepisów rozporządzenia wskazanego w § 4 ust. 2 pkt 7) Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, z innym Autoryzowanym
Doradcą lub członkami organu zarządzającego lub członkami organu nadzorującego innego Autoryzowanego Doradcy. 4g. Na listę Autoryzowanych Doradców nie może zostać wpisany podmiot, w przypadku gdy inny Autoryzowany Doradca lub łącznie członkowie organu zarządzającego i organu nadzorującego innego Autoryzowanego Doradcy posiadają co najmniej 10% udziałów w kapitale zakładowym tego podmiotu. Postanowienia zdania pierwszego stosuje się odpowiednio do wkładów wniesionych przez te podmioty, w przypadku gdy podmiotem ubiegającym się o wpis na Listę jest spółka osobowa prawa handlowego."; 3) w pkt 7 ppkt 4) otrzymuje brzmienie: "4) sprawozdanie finansowe wnioskodawcy lub jego poprzednika prawnego za ostatni rok obrotowy działalności wnioskodawcy, jeżeli z odrębnych przepisów wynika obowiązek jego sporządzenia lub pisemne oświadczenie o braku obowiązku jego sporządzania,"; 4) pkt 18 otrzymuje brzmienie: "18. Autoryzowany Doradca powinien zapewnić, aby emitent dokonując oferty niepublicznej akcji, w związku z zamiarem
ich wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu, przekazał podmiotom, do których kieruje propozycję nabycia tych akcji: 1) dokument zawierający co najmniej następujące informacje określone w Załączniku Nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu: a) informacje określone w § 7 (Czynniki ryzyka), b) informacje określone w § 9 (Dane o instrumentach finansowych wprowadzanych do alternatywnego systemu obrotu), c) informacje określone w § 10 (Dane o emitencie), d) informacje określone w § 11 (Sprawozdania finansowe), e) informacje określone w § 12 pkt 1 (Odpis z właściwego dla emitenta rejestru), f) informacje określone w § 12 pkt 2 (Ujednolicony aktualny tekst statutu emitenta oraz treść podjętych uchwał walnego zgromadzenia w sprawie zmian statutu spółki nie zarejestrowanych przez sąd); 2) informacje o dodatkowych czynnikach ryzyka związanych z inwestycją w akcje objęte ofertą, w tym ryzyku odmowy wprowadzenia przez Organizatora Alternatywnego Systemu tych akcji lub praw do tych akcji do alternatywnego
systemu obrotu; 3) informacje o możliwości, bądź jej braku, zawarcia z emitentem lub Autoryzowanym Doradcą umowy zapewniającej odkup instrumentów objętych ofertą przez emitenta lub Autoryzowanego Doradcę, w szczególności w przypadku odmowy wprowadzenia przez Organizatora Alternatywnego Systemu tych akcji lub praw do akcji do alternatywnego systemu obrotu albo niewprowadzenia ich do tego obrotu z innych przyczyn w okresie wskazanym w takiej umowie.";

5) w pkt 20 zdanie wstępne otrzymuje brzmienie: "Autoryzowany Doradca powinien zapewnić, aby emitent prezentując dokument, o którym mowa w pkt 18, przekazał podmiotom, do których kieruje propozycję nabycia instrumentów nim objętych, informację, że:"; 6) pkt 21 otrzymuje brzmienie: "21. W przypadku, gdy wnioskiem o wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu objęte są akcje będące w okresie ostatnich 12 miesięcy przedmiotem oferty niepublicznej, dokonanej przez emitenta, Autoryzowany Doradca zobowiązany jest sporządzić, w formie odrębnego dokumentu, informację o przebiegu tej oferty (Raport z Oferty Prywatnej)."; 7) w pkt 23: a) ppkt 4) otrzymuje brzmienie: "4) informację, czy oferta została skierowana do klientów profesjonalnych;" b) w ppkt 9) w lit. c) skreśla się wyrazy "lub akcjonariuszem"; c) po ppkt 10) kropkę zastępuje się przecinkiem oraz dodaje się ppkt 11) w brzmieniu: "11) oświadczenie o spełnieniu wymogów, o których mowa w pkt 18 - 20 niniejszego Załącznika, a w razie niespełnienia
któregokolwiek z tych wymogów - szczegółowe wyjaśnienie w tym zakresie.";

8) w pkt 24: a) w ppkt 1) skreśla się wyrazy "lub akcjonariusza"; b) w ppkt 3) i 4) skreśla się przecinek po wyrazie emitenta oraz wyraz "akcjonariusza"; 9) pkt 35a otrzymuje brzmienie: "35a. Organizator Alternatywnego Systemu podejmując decyzję o nałożeniu na Autoryzowanego Doradcę kary, zawieszeniu prawa do działania tego podmiotu w alternatywnym systemie albo o jego skreśleniu z Listy, obowiązany jest swoją decyzję uzasadnić, a jej kopię wraz z uzasadnieniem przekazać niezwłocznie Autoryzowanemu Doradcy, za pośrednictwem faksu lub elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail tego podmiotu."; 10) pkt 35b otrzymuje brzmienie: "35b. W terminie 10 dni roboczych od daty przekazania Autoryzowanemu Doradcy decyzji o nałożeniu na niego kary, zawieszeniu prawa do działania tego podmiotu w alternatywnym systemie albo o jego skreśleniu z Listy, Autoryzowany Doradca może złożyć na piśmie wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Wniosek uważa się za złożony w dacie wpłynięcia
oryginału wniosku do kancelarii Organizatora Alternatywnego Systemu. Do czasu upływu terminu do złożenia tego wniosku, a w przypadku złożenia wniosku - do czasu jego rozpatrzenia, decyzja o nałożeniu kary pieniężnej lub o skreśleniu z listy Autoryzowanych Doradców nie podlega wykonaniu. Decyzja o zawieszeniu prawa do działania w alternatywnym systemie podlega natychmiastowemu wykonaniu. 11) w pkt 36 ppkt 1) otrzymuje brzmienie: "1) jest klientem profesjonalnym będącym podmiotem dominującym wobec tej spółki, lub";

12) w pkt 37 dodaje się zdanie drugie w brzmieniu: "Przepisy pkt 35a - 35c stosuje się odpowiednio.".

§ 5 W Załączniku Nr 7 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu ("Opłaty w alternatywnym systemie obrotu"): 1) w § 4 po pkt 3.2.1 (w tabeli) dodaje się pkt 3.3 w brzmieniu: "3.3. Opłata za złożenie wniosku o wprowadzenie do obrotu instrumentów finansowych, innych niż dłużne instrumenty finansowe - 1.500 zł."; 2) w § 4a pkt 1 (w tabeli) otrzymuje brzmienie: "1. Opłata za złożenie wniosku o wpis na listę Autoryzowanych Doradców - 2.000 zł"; 3) w § 5: a) w ust. 13 po pkt 9) dodaje się pkt 9a), w brzmieniu: "9a) Faktura z tytułu opłaty, o której mowa w § 4 pkt 3.3 wystawiana jest w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wprowadzenie. Opłata ta nie podlega zmniejszeniu ani zwrotowi w przypadku wycofania wniosku, jego odrzucenia czy też zawieszenia jego rozpatrywania, ani też w przypadku odmowy wprowadzenia."; b) w ust. 14 w pkt 1) dodaje się zdanie drugie w brzmieniu: "Opłata ta nie podlega zmniejszeniu ani zwrotowi w przypadku wycofania wniosku, jego odrzucenia czy też zawieszenia jego rozpatrywania, ani
też w przypadku odmowy wpisu.".

§ 6 1. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2013 r., z zastrzeżeniem ust. 2 i 3. 2. Do spraw wszczętych, a nie rozpatrzonych przed dniem 1 czerwca 2013 r., stosuje się przepisy dotychczasowe. 3. Zmiany, o których mowa w § 5 ust. 4.1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu w brzmieniu nadanym mu niniejszą uchwałą stosuje się do raportów kwartalnych sporządzanych po dniu 30 września 2013 r.

kom amp/

Źródło artykułu:PAP
giełdagpwspółki
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)