Grupa AB chce nadal konsolidować rynek czeski, w Polsce rozwijać segment RTV/AGD

Warszawa, 18.11.2014 (ISBnews) - Grupa AB chce wykorzystać ożywienie w Czechach do umacniania pozycji rynkowej, a w Polsce stawia na rozwój ecommerce, oferty RTV/AGD, segment enterprise, czy nowych sieci franszyzowych, poinformował członek zarządu ds. finansowych Grzegorz Ochędzan.

18.11.2014 14:47

?Mieliśmy mocne otwarcie roku finansowego grupy. Sprzedaż w Czechach rosła o 30%, w Polsce 13%. Średniorocznie notujemy 15% wzrostu przychodów w ostatnich trzech latach, na poziomie zysku nawet więcej. Wśród projektów biznesowych, które stanowią czynniki wzrostu notujemy dużo umów dystybucyjnych w segmencie RTV-AGD, Enterprise, czy dystrybucji. W Czechach nasze ATC konsoliduje rynek. Przyspieszamy ponadto rozwój naszych sieci dystrybucyjnych" - powiedział Ochędzan podczas konferencji.

Jak wskazał, planowany jest dalszy dynamiczny wzrost obrotów i podwojenie sprzedaży r/r w IV kw. w segmencie RTV/AGD, co jak zaznaczył da już "duże miliony". Grupa zakłada dalszy rozwój sieci franszyzowej Kakto w tym segmencie z 90 punktów obecnie do 150 do końca r.fin. 2014/15.

W kategorii Enterprise w trakcie podpisywania są nowe umowy z AT&T, ZTE, co ma przyspieszyć rozwój tej kategorii. Ponadto pozyskane pełne portfolio rozwiązań Dell, a także ?broadline'ową" dystrybucję Apple, co również ma stanowić impuls wzrostowy.

Jak wskazał członek zarządu AB rynki w Czechach i Słowacji notują ożywienie popytu, ale zaznaczył że tamtejsi analitycy oceniają perspektywy jako wciąż niejednoznaczne.

?Sukcesywnie zwiększamy tam udziały rynkowe, w ostatnim czasie o 15% r/r. ATC może pozwolić sobie na wzrist kapitału pracującego bez znaczących wzrostów odsetek. Sieć Digimax ma mieć 100 punktów do końca marca 2015 r. z 65 obecnie w Czechach. Wejście do Słowacji planowane jest w kolejnym roku finansowym. Celem Digimax jest pozycja dominująca w produktach mobilnych i smart. Plany obejmują też nowe umowy dystrybucyjne, zdobycie dominującej pozycji we wszystkich kanałach sprzedaży i dalsze konsolidowanie rynku przez ATC" - wymienił Ochędzan.

W kwestii wskaźników działalności ocenił on, że Grupa AB ma się czym pochwalić w poprawie płynności i notuje solidne poziomy dla działalności dystrybucyjnej. Dług netto/EBITDA wynosi 1,56, cykl konwersji gotówki 31 dni, cash flow operacyjny na poziomie 23 mln zl w ostatnim kwartale, a
w SG&A stwierdził, że tradycyjnie AB jest liderem niskich kosztów.

Grupa AB należy do grona 10 dystrybutorów w Europie o najwyższych realizowanych przychodach. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. Jest liderem w regionie CEE. Obok ugruntowanej już pozycji na rynku sprzętu IT, Grupa AB z sukcesem prowadzi dystrybucję elektroniki użytkowej, dostarcza rozwiązania e-commerce, umacnia pozycję w zakresie dystrybucji AGD i zabawek, a także dostarcza usługi logistyczne i finansowe, które uzupełniają i uatrakcyjniają ofertę handlową firmy. AB SA jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)