Grupa AB chce nadal umacniać pozycję lidera rynku dystrybucji sprzętu
Warszawa, 02.03.2015 (ISBnews) - Grupa AB chce kontynuować wielokierunkowy, zrównoważony rozwój ze ?szczególnie mocnym" nastawieniem na generowanie wartości dodanej w dystrybucji, poinformował prezes Andrzej Przybyło.
02.03.2015 | aktual.: 02.03.2015 14:23
"Jesteśmy numerem jeden we wszystkich głównych kategoriach rynku IT, notując z reguły znacznie większe wzrosty sprzedaży niż dana kategoria. Podpisujemy nowe kontrakty dystrybucyjne i optymalizujemy nasze procesy. Będziemy nadal stawiać na wielokierunkowy, zrównoważony rozwój ze 'szczególnie mocnym' nastawieniem na generowanie wartości dodanej w dystrybucji i wykorzystaniem wzrostowego trendu w e-commerce" - powiedział Przybyło.
Zarząd podał, że udział grupy na rynkach Polski, Czech i Słowacji wynosi łącznie 25,2% i podkreślił, że Grupa AB notuje wzrost m.in. w segmencie integratorów, sieci franszyzowych, nowych segmentach jak RTV/AGD, czy zabawki, ale również kontraktu dystrybucyjnego z Apple.
Prezes AB pytany o dynamikę w I kw. ocenił, że podtrzymane są pozytywne tendencje z 2014 r., ale według jego słów na kolejne kwartały może odcisnąć piętno geopolityka w regionie.
Grupa zwiększyła sieć franszyzową do łącznie 1510 punktów w regionie, o 25% więcej r/r. Plany na 2015 rok obejmują wzrost sieci Kakto w Polsce do 200 punktów z 133 obecnie, a w Czechach Digimax ma wzrosnąć do 150 lokali do 2016 z 83 obecnie.
Grzegorz Ochędzan, dyrektor finansowy Grupy AB, dodał że spadek marży brutto na sprzedaży w IV kw. 2014 r. jest efektem systemu współpracy z dostawcami, który nie wpływa na rentowność w dłuższym okresie. Jednocześnie grupa uwidacznia w marży koszty dynamicznego wzrostu sprzedaży swojego dystrybutora na rynku czeskim i słowackim - ATC.
Na tych rynkach grupa wskazuje na swoją dominującą pozycję we wszystkich kanałach sprzedaży i w efekcie naturalną konsolidację rynku IT w Czechach.
Grupa AB podtrzymała ponadto harmonogramy realizacji nowego centrum dystrybucyjnego, które ma być uruchomione pod koniec maja.
Zarząd wskazał, że kierunki dla Grupy AB to wykorzystanie pozycji w regionie, aby umocnić status partnera pierwszego wyboru, pozyskiwanie nowych kontraktow dystrybucyjnych, rozwój nowych segmentów (obok IT), budowanie wartości dodanej modelu biznesowego i wykorzystanie wzrostu e-commerce. Prezes AB SA podsumował, że realizacja strategii ma przełożyć się dalsze wzrosty wyników finansowych i wyceny giełdowej.
Grupa AB należy do grona 10 dystrybutorów w Europie o najwyższych realizowanych przychodach. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. Jest liderem w regionie CEE. Obok ugruntowanej już pozycji na rynku sprzętu IT, Grupa AB z sukcesem prowadzi dystrybucję elektroniki użytkowej, dostarcza rozwiązania e-commerce, umacnia pozycję w zakresie dystrybucji AGD i zabawek, a także dostarcza usługi logistyczne i finansowe, które uzupełniają i uatrakcyjniają ofertę handlową firmy. AB SA jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.
(ISBnews)