Grupa Agory w III kw.'11 miała 5,4 mln zł zysku netto, poniżej konsensusu (opis)
10.11. Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w trzecim kwartale 2011 roku 5,4 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 12 mln zł zysku netto w...
10.11. Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w trzecim kwartale 2011 roku 5,4 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 12 mln zł zysku netto w III kw. 2010 r. Zysk okazał się 23 proc. niższy niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 7 mln zł zysku w trzecim kwartale.
Zysk operacyjny grupy Agory w III kw. 2011 roku wyniósł 7,9 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 13,8 mln zł zysku. Zysk operacyjny ukształtował się 2,5 proc. poniżej oczekiwań analityków, gdyż konsensus zakładał 8,1 mln zł zysku EBIT.
Skonsolidowane przychody Agory wyniosły w III kw. 2011 roku 283,6 mln zł wobec 246,6 mln zł rok wcześniej i były o 1,6 proc. wyższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 279,1 mln zł.
Narastająco po trzech kwartałach 2011 roku zysk netto grupy wynosi 33,2 mln zł wobec 53,9 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny 44,5 mln zł wobec 54,6 mln zł, a przychody 898,7 mln zł wobec 776 mln zł.
Po trzech kwartałach 2011 roku sprzedaż reklam wzrosła o 0,3 proc. do 514,5 mln zł, sprzedaż wydawnictw wyniosła 142,7 mln zł (spadek o 7 proc.), sprzedaż biletów do kin wyniosła 104,3 mln zł, a pozostała sprzedaż wzrosła o 33,5 proc. do 137,2 mln zł.
Po trzech kwartałach 2011 roku koszty operacyjne netto Grupy wyniosły 854,2 mln zł i zwiększyły się o 18,4 proc. Wzrost ten jest głównie efektem kosztów operacyjnych Heliosa, które w 1-3 kw. 2011 r. wyniosły 133,5 mln zł (w 1-3 kw. 2010 r. w wynikach Grupy Agora były konsolidowane jedynie wyniki wrześniowe Heliosa). Gdyby wyeliminować wpływ Heliosa, koszty operacyjne Grupy Agora byłyby wyższe niż rok wcześniej o około 2 proc.
Marża EBITDA operacyjna segmentu Prasa Codzienna (Gazeta Wyborcza, Metro, Projekty Specjalne, pion Druku Agory i Agora Poligrafia) wyniosła 22,2 proc.
Sprzedaż reklam w Gazecie Wyborczej wyniosła 189,5 mln zł (spadek o 16,4 proc.), a sprzedaż egzemplarzy wyniosła 97,3 mln zł (spadek o 11,1 proc.). Gazeta rozpowszechniała płatnie średnio 307 tys. egz., a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł prawie 37,5 proc.
Przychody pionu Prasa Bezpłatna ze sprzedaży reklam wyniosły w ciągu trzech kwartałów 2011 roku 21,9 mln zł (spadek o 3,5 proc. r/r). Wpływy dziennika Metro z ogłoszeń wymiarowych spadły o prawie 4 proc., a udział bezpłatnej gazety Agory w wydatkach na reklamę w dziennikach wzrósł o 0,5 pkt proc. do około 4,5 proc.
Przychody segmentu Internet Agory wzrosły po trzech kwartałach 2011 roku o 15,5 proc. r/r do 81,4 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych zwiększyły się o 21,6 proc. W sierpniu 2011 r. zasięg serwisów grupy Gazeta.pl sięgnął 59,5 proc., plasując grupę Gazeta.pl na trzecim miejscu wśród polskich portali.
Grupa AMS zwiększyła przychody z reklam o 8,2 proc. do 123,2 mln zł przy wzroście wydatków na reklamę zewnętrzną na całym rynku o prawie 2 proc. Grupa AMS poprawiła wynik operacyjny EBIT do poziomu 9 mln zł i zwiększyła swój udział w wydatkach na reklamę zewnętrzną do około 29,5 proc. (wzrost o prawie 4 pkt proc.).
Marża EBITDA operacyjna segmentu Czasopisma Agory wzrosła o 0,2 pkt proc. do 20,7 proc. Przychody segmentu wyniosły 56,4 mln zł i obniżyły się o 10,5 proc.
Segment Radio Agory zwiększył przychody o 17,9 proc. do 62 mln zł i poprawił wynik EBITDA operacyjna o 39,4 proc. do 4,6 mln zł. Radiostacje muzyczne Agory zwiększyły swój udział w słuchalności do poziomu 7,1 proc. (wzrost o 0,6 pkt proc.).
Liczba biletów sprzedanych do kin Helios wzrosła o blisko 3 proc. do około 5,9 mln sztuk przy spadku frekwencji na rynku kinowym w Polsce o 1 proc. Przychody Heliosa wyniosły 143,7 mln zł, a zysk operacyjny EBIT działalności kinowej był lepszy niż rok wcześniej i wyniósł 10,2 mln zł.(PAP)
bas/ ana/