Grupa o2 planuje debiut na GPW, chce wejść w nowe segmenty rynku reklamy internetowej

09.07. Warszawa (PAP) - Grupa o2 zamierza zadebiutować na warszawskim parkiecie. Oferta publiczna akcji spółki może odbyć się w ciągu kilku tygodni, jednak jej dokładny termin...

09.07.2012 | aktual.: 09.07.2012 10:53

09.07. Warszawa (PAP) - Grupa o2 zamierza zadebiutować na warszawskim parkiecie. Oferta publiczna akcji spółki może odbyć się w ciągu kilku tygodni, jednak jej dokładny termin będzie zależeć od sytuacji na rynku. Środki z emisji sfinansują planowaną ekspansję w nowych segmentach rynku reklamy internetowej. Spółka nie wyklucza też akwizycji - poinformowała Grupa o2 w komunikacie prasowym.

"Zależy nam, aby akcje Grupy o2 były plasowane w możliwie najlepszym momencie, dlatego głównym wyznacznikiem najbliższych działań będzie aktualna koniunktura na rynku. Środki od inwestorów przeznaczymy na rozwój posiadanych oraz tworzenie nowych serwisów poszerzających naszą aktualną ofertę reklamową. Ponadto, nie wykluczamy przejęć interesujących podmiotów z naszej branży" - powiedział cytowany w komunikacie Jacek Świderski, współzałożyciel i członek zarządu Grupy o2.

"(...) Po raz pierwszy w historii firmy skorzystamy ze środków zewnętrznych, a oferta publiczna pomoże w utrzymaniu wysokiego tempa rozwoju również w kolejnych latach" - dodał.

Grupa o2 działa na rynku reklamy internetowej w Polsce. Oferta spółki obejmuje cztery główne segmenty: display i wideo, mailing (m.in. do użytkowników kont pocztowych usługi Poczta o2) oraz social media.

W portfolio Grupy o2 SA znajduje się około 70 serwisów internetowych, wśród których najpopularniejsze są: o2.pl, Pudelek.pl, Wrzuta.pl, Kafeteria.pl. Łączna miesięczna liczba użytkowników tych serwisów to blisko 10 milionów (dane na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius). Poczta o2 wchodząca również w skład tego portfolio jest obecnie użytkowana przez około 5 mln internautów.

W 2012 r. Grupa o2 objęła 30 proc. akcji notowanej na NewConnect spółki Socializer, która specjalizuje się w działaniach reklamowych na Facebooku.(PAP)

mto/ asa/

Źródło artykułu:PAP
emisjagrupao2media
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)