Grupa Warta planuje dodatni wynik finansowy na koniec 2010 roku
10.11. Warszawa (PAP) - Grupa Warta planuje zakończyć 2010 rok na plusie. W III kwartale wynik netto TUiR Warta wyniósł 8 mln zł, a TUnŻ Warta - 6,2 mln zł - poinformował prezes...
10.11. Warszawa (PAP) - Grupa Warta planuje zakończyć 2010 rok na plusie. W III kwartale wynik netto TUiR Warta wyniósł 8 mln zł, a TUnŻ Warta - 6,2 mln zł - poinformował prezes spółki Jarosław Parkot. Grupa ma zamiar poszerzyć sieć dystrybucji już w przyszłym roku, a w kolejnych latach zwiększyć udział przychodów z produktów inwestycyjnych.
"Przewidujemy, że na koniec roku nie będziemy na minusie. Ostatnie miesiące są dobre, jeśli chodzi o wyniki finansowe i prognozujemy, że ten trend się utrzyma" - powiedział podczas spotkania z dziennikarzami Parkot.
Parkot poinformował, że po trzech kwartałach grupa nadal wykazuje stratę, pomimo dodatniego wyniku finansowego netto w III kwartale.
"III kwartał przyniósł poprawę rentowności i wysoką dynamikę sprzedaży produktów majątkowych oraz wzrost przypisu składek regularnych z ubezpieczeń na życie. Obie spółki Grupy osiągnęły w tym czasie dodatni wynik finansowy: Warta majątkowa na poziomie 8 mln zł, a Warta życiowa - 6,2 mln zł" - podał.
Wynik finansowy netto dla TUiR WartaA wyniósł w I kwartale 2010 roku minus 20 mln zł, a w II kwartale - minus 32,9 mln zł, natomiast dla TUnŻ Warta odpowiednio 7,0 mln zł i 11,2 mln zł.
Prezes Grupy Warta podał, że już w przyszłym roku planowane jest wprowadzenie wielokanałowej strategii dystrybucji, a w kolejnych latach nastąpi znaczny wzrost udziału produktów inwestycyjnych w przychodach Grupy.
"W przyszłym roku produkty inwestycyjne zadebiutują w innych bankach niż Kredyt Bank, a także u pośredników finansowych i w firmach leasingowych. Chcemy wykorzystać wszystkie punkty, w których klient dokonuje zakupu" - powiedział Parkot.
"Głównym beneficjentem w naszej grupie będzie teraz +życiówka+. Chcemy położyć większy nacisk na składkę regularną. Na dzień dzisiejszy jej udział wynosi jedynie 7 proc., podczas gdy usług jednorazowych około 92 proc. W ciągu kolejnych lat prognozujemy wzrost udziału produktów inwestycyjnych najpierw do kilkunastu proc., a później ponad poziom 20 proc." - dodał.(PAP)
jow/