Halloween zyskuje popularność. Polacy chcą się straszyć

Już nawet co czwarty Polak deklaruje, że zamierza świętować Halloween. Jak? Przede wszystkim pójściem na imprezę. Amerykańskie święto zyskuje w naszym kraju coraz większą popularność, przede wszystkim wśród mieszkańców dużych miast. Widzą to również sieci handlowe.

Jeden na ośmiu Polaków planuje wydać na świętowanie Halloween ponad 100 zł
Źródło zdjęć: © Fotolia
Jakub Ceglarz
oprac.  Jakub Ceglarz

W sklepach coraz częściej znajdziemy specjalną ofertę na Halloween. W Biedronce czy w Lidlu już od kilku dni można kupić słodycze właśnie na tę okazję. Żelki w kształcie duchów i potworów, lizaki, bombonierki czy chrupki w "strasznych" opakowaniach. Do tego wszechobecne dynie.

Jak wskazuje "Rzeczpospolita", przedstawiciele dyskontów zauważają wzrost popularności tego typu produktami. - Nie możemy sobie pozwolić, żeby klient takiej oferty u nas nie znalazł. Nie jest to wielka pozycja w obrocie, ale budujemy w ten sposób lojalność – mówi "Rz" menedżer jednej z dużych sieci.

Halloween to drugie po walentynkach święto, które przyszło do Polski zza Oceanu i z roku na rok zyskuje coraz większą popularność.

Nawet co ósmy Polak zamierza wydać na świętowanie ponad 100 zł. Kto obchodzi to amerykańskie święto? Przede wszystkim ludzie w wieku od 15 do 24 lat, zazwyczaj z większych miast. Ale nie tylko. Według sondażu Kantarpublic dla Wonga, straszyć chce się również co piąty Polak po 60. roku życia.

Galerie już nie handlowe, ale nadal atrakcyjne

Dzieci wybierają zwykle kostiumy i słodycze, zaś dorośli decydują się na imprezy w gronie znajomych, coraz częściej również przebierane.

– Święta zapożyczone – jak walentynki czy Halloween – na ogół przyjmują się w Polsce, choć w różnym tempie. Różnic w statystykach uczestnictwa należy szukać między innymi w stosunku Kościoła i samych katolików - mówi "Rz" Helena Chmielewska-Szlajfer, socjolożka z Akademii Leona Koźmińskiego.

Pod względem wydatków wciąż jednak daleko nam do Stanów Zjednocznych. Tam w Halloween wydaje się prawie 10 mld dolarów, podczas gdy nad Wisłą są to raczej miliony złotych. Wydaje się jednak, że z roku na rok ta kwota będzie wyższa, bo i październikowe święto jest coraz bardziej popularne i może niedługo dogonić Walentynki.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Darmowe przejazdy dla uczniów. Radni zapomnieli o jednej grupie
Darmowe przejazdy dla uczniów. Radni zapomnieli o jednej grupie
Ceny opału w nadleśnictwach. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny opału w nadleśnictwach. Tyle kosztuje metr drewna
Działki za pół ceny na Podlasiu. Ostatnia w tym roku szansa na obniżkę
Działki za pół ceny na Podlasiu. Ostatnia w tym roku szansa na obniżkę
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Chcą połączyć trzy szpitale w jeden. Opozycja domaga się wyjaśnień
Chcą połączyć trzy szpitale w jeden. Opozycja domaga się wyjaśnień
Opłata alkoholowa. W tym podkarpackim mieście Polacy płacą najwięcej
Opłata alkoholowa. W tym podkarpackim mieście Polacy płacą najwięcej
Grzywna za znicze solarne. Ministerstwo mówi, o czym trzeba pamiętać
Grzywna za znicze solarne. Ministerstwo mówi, o czym trzeba pamiętać
BLIK-ami chciał wykupić wolność. Wpadł na kradzieży alkoholu
BLIK-ami chciał wykupić wolność. Wpadł na kradzieży alkoholu
Zakaz reklamy piwa. Branża protestuje. "Cios w handel"
Zakaz reklamy piwa. Branża protestuje. "Cios w handel"
Brama Bieszczad na finiszu budowy. Tu powstaje duży park handlowy
Brama Bieszczad na finiszu budowy. Tu powstaje duży park handlowy
Szon patrole. Oto kary dla nastolatków. Resort zabrał głos
Szon patrole. Oto kary dla nastolatków. Resort zabrał głos