Trwa ładowanie...
piwo

Heineken i Carlsberg zapowiadają cięcia kosztów

Heineken i Carlsberg, trzeci i czwarty co do wielkości browar na świecie, zapowiadają w tym roku dalsze cięcia kosztów mające prowadzić do podwyższenia marż, oraz wzrost udziału w rynku.

Share
Heineken i Carlsberg zapowiadają cięcia kosztów
Źródło: Jupiterimages
d2uebwb

Heineken i Carlsberg spodziewają się kolejnego trudnego roku dla branży piwnej. W ubiegłym roku browary silnie odczuły recesję. Konsumenci kupowali mniej piwa, szczególnie na dojrzałych rynkach północnoamerykańskich i europejskich. Browarom udało się jednak podnieść ceny i dokonać oszczędności.

Zarówno Carlsberg jak i Heineken ogłosiły we wtorek sukces swoich kampanii redukcji długu i zwiększania oszczędności. Carlsberg podniósł swoją średnioterminową prognozę marży zysku, a Heineken osiągnął w ubiegłym roku zysk netto powyżej oczekiwań rynku. Zyski Heinekena były lepsze od oczekiwanych. Prezes Heinekena, Jean-Francois van Boxmeer, powiedział podczas telekonferencji, że dojrzałe rynki cierpią z powodu niższej sprzedaży w barach oraz przerzucania się klientów na tańsze marki, zaś tegoroczne podwyżki cen będą niższe niż w 2009.

Carlsberg także mówił o trudnym roku 2010. Kluczowy dla firmy rynek rosyjski może zanotować dwucyfrowy spadek, ponieważ rząd pod hasłem walki z pijaństwem trzykrotnie podniósł w zeszłym miesiącu akcyzę.
Wyniki Heinekena za 2009 rok także były zgodne z oczekiwaniami, zysk netto z wyłączeniem pozycji jednorazowych wzrósł o 18 procent do 1,06 miliarda euro. Heineken podał, że prawdopodobny spadek kosztów składników na hektolitr, spowodowany czasową obniżką cen jęczmienia, zostanie zrównoważony przez wyższe koszty energii, reklamy i marketingu.

(JS)

d2uebwb

Podziel się opinią

Share
d2uebwb
d2uebwb