Trwa ładowanie...
d4w454d
13-10-2014 15:16

HydroPhi przetestuje technologię Hydroplant na 2 polskich autobusach

Warszawa, 13.10.2014 (ISBnews) - Terra S.A (w trakcie zmiany nazwy na HydroPhi Technologies Europe S.A.) planuje instalację pierwszych jednostek technologii Hydroplant w Polsce przez spółkę zależną - HydroPhi Technologies Europe Sp. z o.o. (HTE). Zgodnie z zawartą umową z dużym przewoźnikiem komunikacji miejskiej, działającym w jednym z największych miast w Polsce, technologia zostanie początkowo przetestowana na dwóch autobusach w okresie od 15 października 2014 r. do 15 lutego 2015 r., poinformowała spółka.

d4w454d
d4w454d

"HTE otrzymała wyłączne prawa do wykorzystywania technologii HydroPlant na całą Europę, która polega na zastosowaniu zintegrowanego systemu elektrolizy i monitorowania pracy silnika w czasie rzeczywistym w celu wydzielenia na bieżąco wodoru i tlenu z wody, a następnie doprowadzenie go do wlotu powietrza silnika zasilanego paliwami węglowymi takimi jak olej napędowy, benzyna bezołowiowa oraz gaz ziemny" - czytamy w komunikacie.

Technologia HydroPlant eliminuje konieczność zapewnienia zbiorników do przechowywania wodoru pod wysokim ciśnieniem lub wykorzystywania niebezpiecznych środków chemicznych, a w rezultacie zapewnia pewne i niedrogie alternatywne źródło paliwa, wyjaśniono.

Spółka podała, że według prognoz rynek pojazdów z sinikami bazującymi na oleju napędowym (tzw. silniki diesla) w Europie będzie dynamicznie rozwijać się ze względu na fakt, że państwa uprzemysłowione skłaniają się ku alternatywnym źródłom energii pod wpływem wysokich cen oleju napędowego i zaostrzenia przepisów środowiskowych.

"Prognozy rynkowe opublikowane przez Freedonia Group w 2014 roku wskazują, że docelowy rynek dla technologii HydroPlant w Europie wynosi około 10 mln nowych silników diesla rocznie oraz 100 mln używanych silników" - czytamy dalej.

d4w454d

Spółka, powołując się na dane Głównego Urzędu Statystycznego, dotyczące liczby pojazdów zarejestrowanych w Polsce, ocenia, że docelowy rynek polski stanowi około 3 mln ciężarówek (udział silników diesla wynosi ok. 68,5%), 11,518 autobusów komunikacji miejskiej oraz 16,908 autobusów w ramach przewozu transportem samochodowym (tzw. PKS).

"Szacuje się, że znaczna część tych pojazdów może wykorzystać innowacyjną technologię HydroPlant do zmniejszenia zużycia paliwa" - podała spółka.

HTE jest wyłącznym dystrybutorem i licencjobiorcą technologii HydroPhi Technologies Group, Inc. (HPTG) w Europie.

HPTG jest spółką notowaną na rynku OTC w USA, działającą w branży "clean technologies", specjalizująca się w tworzeniu i rozwijaniu systemów produkcji paliwa wodorowego, wykorzystujących elektrolizę wody i umożliwiających zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji gazów cieplarnianych.

(ISBnews)

d4w454d
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4w454d