Trwa ładowanie...
dfbnop2

Hygienika chce w '11 mieć 25-proc. dynamikę wzrostu przychodów, a w '12 ją poprawić

06.12. Warszawa (PAP) - Hygienika, spółka zajmująca się obrotem artykułami higienicznymi, oczekuje, że do końca tego roku dynamika wzrostu sprzedaży utrzyma się na poziomie 25...

dfbnop2
dfbnop2

06.12. Warszawa (PAP) - Hygienika, spółka zajmująca się obrotem artykułami higienicznymi, oczekuje, że do końca tego roku dynamika wzrostu sprzedaży utrzyma się na poziomie 25 proc. rdr. W roku 2012 ma ona ulec poprawie, dzięki m.in. ekspansji na rynku niemieckim, sprzedaży produktów dla dzieci z logo EURO 2012 oraz ewentualnym akwizycjom - poinformowała Hygienika w komunikacie prasowym.

W listopadzie Hygienika miała 3,26 mln zł przychodów, czyli o 29 proc. więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Narastająco po 11 miesiącach tego roku Hygienika miała 40,95 mln zł ze sprzedaży, czyli o 24 proc. więcej rok do roku.

"Ze względu na trudną sytuację na naszym rynku, ten wynik bardzo nas cieszy. Myślę, że zachowamy do końca roku dynamikę sprzedaży na poziomie 25 proc. rok do roku" - skomentował, cytowany w komunikacie, Kamil Kliniewski, prezes Hygieniki.

Jak podała spółka, oznacza to, że do końca roku może ona uzyskać ok. 45 mln zł przychodów.

dfbnop2

Hygenika przewiduje, że znaczący wzrost obrotów nastąpi w przyszłym roku.

"Zakładamy, że w przyszłym roku uda nam się znacząco poprawić dynamikę przychodów. Głównym motorem wzrostu ma być zwiększenie sprzedaży na rynku niemieckim poprzez ekspansję naszych produktów na tym rynku (...) a także dzięki sprzedaży produktów z logo Euro 2012. Liczymy, że sam przychód z tego ostatniego tytułu przekroczy 23 mln zł" - dodał Kliniewski.

Hygienika podpisała w piątek, 2 grudnia br., umowę z UEFA, dzięki której otrzymała pełną wyłączność na używanie licencyjne produktów z logo EURO 2012 w kategoriach kosmetyków i akcesoriów dla dzieci.

Spółka poinformowała w komunikacie, że prowadzi także rozmowy dotyczące akwizycji z dwiema spółkami produkującymi i dystrybuującymi artykuły chemii gospodarczej.

"Obie firmy mają roczne obroty sięgające 10-40 mln zł. W sumie mogłyby zwiększyć skalę dochodów Hygieniki do 100 mln zł rocznie" - podano w komunikacie. (PAP)

jow/ ana/

dfbnop2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dfbnop2