Hygienika kupi polski oddział drogerii Shleckera; w IV kw. przedstawi strategię na 3 lata
24.09. Warszawa (PAP) - Hygienika została udziałowcem sieci drogerii Schlecker w Polsce i tym samym strategicznym partnerem Grupy TAP DayliVertriebs, zarządzającej siecią 1400...
24.09.2012 | aktual.: 24.09.2012 10:38
24.09. Warszawa (PAP) - Hygienika została udziałowcem sieci drogerii Schlecker w Polsce i tym samym strategicznym partnerem Grupy TAP DayliVertriebs, zarządzającej siecią 1400 drogerii w Europie. Partnerzy zamierzają sukcesywnie budować pozycje silnego i stabilnego gracza rynku detalicznego FMCG w Europie. W czwartym kwartale tego roku Hygienika przedstawi strategię na najbliższe trzy lata - podała Hygienika w komunikacie prasowym.
Hygienika podpisała 20 września umowę z austriacką firmą TAP dayliVertriebs GmbH o uczestnictwie w projekcie nowego podmiotu w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością - NewCo z siedzibą w Katowicach. Zgodnie z zawartą umową po utworzeniu nowej spółki, Hygienika ma nabyć 50 proc. jej udziałów za 3 mln euro, płatne w dwóch ratach.
Przedmiotem działalności nowoutworzonej spółki będzie między innymi handel towarami wszelkiego rodzaju, w szczególności artykułami drogeryjnymi, artykułami spożywczymi i artykułami gospodarstwa domowego, a ponadto nabywanie udziałów i przedsiębiorstw wszelkiego rodzaju.
"Sfinalizowanie tej transakcji stanowi przełom w prowadzonej przez nas działalności. Przede wszystkim pozwoli na zwielokrotnienie obrotów giełdowej spółki. Wspólnie z Grupą DailyVertiebs, zamierzamy realizować strategie rozwoju na wszystkich rynkach, na których prowadzimy działalność oraz wdrożyć plan zakładający ekspansję na nowe rynki m.in. Europy Wschodniej. Szczegółowa strategia na najbliższe trzy lata, przedstawiona zostanie jeszcze w czwartym kwartale tego roku" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Kamil Kliniewski, największy udziałowiec i prezes Hygieniki.
Schlecker Polska posiada w Polsce blisko 200 sklepów (głównie w mniejszych miejscowościach) oraz magazyn centralny w Piotrkowie Trybunalskim. Według planów nowego udziałowca w perspektywie trzech lat sieć ma liczyć ponad 300 placówek.
Kliniewski dodał, że pierwszą decyzją, zapowiadającą daleko idące zmiany będzie rebranding sieci.
"Zmieniamy nazwę sieci na Dayli. Stare sklepy będą stopniowo przebudowywane, zwiększy się liczba asortymentu spożywczego. Ponadto planowane jest poszerzenie zakresu usług dla klientów. Nowy model biznesowy będzie odpowiedzią na potrzeby współczesnego klienta, zakłada nowatorskie rozwiązanie, jakiego jeszcze nie ma na polskim rynku. Myślę, że zaskoczymy konkurencję" - powiedział Kliniewski.
Hygienika w czerwcu tego roku otrzymała wyłączność negocjacyjną na zakup zorganizowanej części przedsiębiorstwa zajmującej się handlem artykułami drogeryjnymi, wchodzącej w skład Anton Schlecker.(PAP)
bas/ gor/