Hygienika ma wyłączność negocjacyjną na zakup zorganizowanej części przedsiębiorstwa Anton Schlecker

12.06. Warszawa (PAP) - Hygienika otrzymała wyłączność negocjacyjną na zakup zorganizowanej części przedsiębiorstwa zajmującej się handlem artykułami drogeryjnymi, wchodzącej w...

12.06.2012 | aktual.: 12.06.2012 16:53

12.06. Warszawa (PAP) - Hygienika otrzymała wyłączność negocjacyjną na zakup zorganizowanej części przedsiębiorstwa zajmującej się handlem artykułami drogeryjnymi, wchodzącej w skład Anton Schlecker Sp. z o.o. - podała spółka w komunikacie.

"Zdaniem zarządu Hygienika zakup pozwoli na wejście na nowe rynki związane z sektorem przemysłu produkującego wyroby higieny osobistej oraz rozszerzenia asortymentu produkcji i jej dystrybucji" - napisano w komunikacie.

Hygienika poinformowała, że strony mają czas na przeprowadzenie negocjacji treści umowy, regulującej wzajemne prawa i obowiązki oraz zakres świadczeń związanych z zakupem zorganizowanej części przedsiębiorstwa do 29 czerwca 2012 r.

Kwota transakcji przekracza wartość kapitałów własnych, które na koniec marca wynosiły 22,9 mln zł. Jej finalizacji należy się spodziewać na przełomie czerwca i lipca 2012 r.

"Złożyliśmy już ofertę wiążącą. Warunki transakcji powinniśmy doprecyzować na spotkaniu w przyszłym tygodniu, a sfinalizować całą operację na przełomie czerwca i lipca" - powiedział cytowany w komunikacie Kamil Kliniewski, prezes Hygieniki.

"Mamy zapewnione finansowanie transakcji. Pieniądze będą pochodziły ze środków własnych, kredytów bankowych i emisji obligacji" - dodał.

W komunikacie poinformowano, że sfinalizowanie transakcji pozwoli Hygienice znacząco zwiększyć skalę prowadzonej działalności. Spółka szacuje, że tegoroczne skonsolidowane przychody pro forma (uwzględniające także dane z pierwszej połowy roku przejmowanego Schleckera) sięgną około 300 mln zł. Jednostkowo Hygienika planowała osiągnąć w tym roku około 60 mln zł sprzedaży.

Nabywana część przedsiębiorstwa prowadzi handel artykułami drogeryjnymi w 180 punktach sprzedaży na terenie Polski, głównie w mniejszych miejscowościach. W komunikacie podano, że po dokonaniu transakcji spółka Anton Schlecker będzie odrębnie działającym przedsiębiorstwem o skonsolidowanych wynikach.

Hygienika poinformowała, że planuje rozwój sieci, która rocznie powinna powiększać się o 10-15 proc. W perspektywie trzech lat powinna liczyć około 350 placówek.

"Będziemy funkcjonować w oparciu o dwa biznesowo niezależne podmioty. Zakładamy ekspansję w większych miastach. Poszerzony zostanie także asortyment w oparciu głównie o marki własne. Uruchomimy też sklep internetowy" - powiedział prezes spółki.

Spółka potwierdziła również, że nadal aktualne są plany przejęcia, jeszcze w tym roku, dwóch firm produkujących i dystrybuujących artykuły chemii gospodarczej o rocznych obrotach od 10 mln zł do 40 mln zł.(PAP)

mto/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
hygienikachemicznyhygienika sa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)