IAI - Raport miesięczny za lipiec 2014 r. (17/2014) - EBI
IAI - Raport miesięczny za lipiec 2014 r. (17/2014)
08.08.2014 18:28
| | | | | | | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | NEW CONNECT | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | Raport EBI nr | 17 | / | 2014 | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Data sporządzenia: | 2014-08-08 | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Temat | | | | | | | | | | |
| | Raport miesięczny za lipiec 2014 r. | | | | | | | | | | |
| | Podstawa prawna | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Treść raportu: | | | | | | | | | | |
| | Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku ?Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect? Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za lipiec 2014 roku. I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A. Nowe usługi, wprowadzane z potentatami na swoich rynkach, czyli Ruch S.A. i globalnym graczem jak PayPal, podkreślają wizerunek Spółki jako lidera technologicznego i gwarantują dalsze wzrosty przychodów w przyszłości. Przychody w lipcu 2014 roku według szacunków Zarządu wyniosły około 940 tysięcy netto i były o 42% wyższe niż rok wcześniej i aż o 104% wyższe niż w lipcu 2012 roku. Jednak Spółka nie ustaje we wprowadzaniu nowych usług, które zapewnią utrzymanie wysokiego tempa wzrostów przychodów Spółki w przyszłości. W
lipcu Spółka, wspólnie z Ruch S.A., jako pierwsza na rynku wprowadziła do swojej oferty usługę Paczka w Ruchu. To nowatorskie, szybkie i tanie rozwiązanie dla sklepów internetowych, do realizacji przesyłek i umożliwienie ich odbioru w punktach Ruchu. Koszt przesyłki to tylko 6.5 złotego, a punktami odbioru jest 2,5 tys. placówek zlokalizowanych w dużych i mniejszych miastach oraz na terenach wiejskich. Zaoferowanie taniego i szybkiego dostarczenia przesyłek ze sklepu internetowego do klientów jest kluczowe dla zwiększenia sprzedaży w e-handlu. Wielu klientów rezygnuje z zakupów w sieci, ponieważ przy wartości zamówienia poniżej 80 zł, kilkanaście złotych za przesyłkę potrafi zniechęcić do zakupów. Dzięki integracji IAI-Shop.com i Paczki w RUCHu, oraz specjalnej, niskiej cenie, zdecydowanie zwiększy się sprzedaż tańszych produktów, ponieważ stosunek ceny przesyłki do wartości zamówienia będzie znacznie korzystniejszy dla konsumentów. Dzięki Paczce w RUCHu klienci mają teraz możliwość odbioru paczki w dowolnie
wybranym przez siebie kiosku RUCHu. Co więcej kioski RUCHu często są częścią lokalnej społeczności. Ludzie przeważnie znają się z osobami, które pracują w kioskach, a to buduje dodatkowe poczucie bezpieczeństwa i zaufania oraz pozwala na finalizowanie zakupów online w dobrze znanym środowisku dla konsumentów. Co więcej, paczki można odbierać w dogodnych godzinach, nie czekając w długich kolejkach, bez konieczności umawiania się z kurierem. Sklepy IAI-Shop.com kupują usługę Paczka w RUCHu za pośrednictwem IAI S.A. Dzięki temu uzyskują znacznie niższą cenę, niż gdyby samemu chcieli wprowadzić takie rozwiązanie w swoim e?sklepie. Dzięki integracji, sklep może ją oferować w niewiarygodnie niskiej cenie, która wynosi 6,50 zł netto dla klienta końcowego, za przesyłkę do 20 kg. Dodatkowo wszystkie przesyłki są w tej cenie ubezpieczone do 300 zł, z możliwością dokupienia większego ubezpieczenia. Informacja o tej integracji oraz nowej formie przesyłek odbiła się szerokim echem w mediach oraz wśród klientów.
Zaoferowanie takiego rozwiązania, przełoży się na przychody Spółki przez prowizje od przesyłek oraz przez zwiększenie sprzedaży w obsługiwanych sklepach, co przez wyższe plany abonamentowe oraz np. prowizje od płatności przełoży się także na przychody Spółki. Zarząd pragnie zaznaczyć, że jest to kolejna rynkowa nowość, którą Spółka wprowadza jako pierwsza na rynek przy współpracy ze znaną marką. Kolejną olbrzymią nowością wprowadzoną przez Spółkę, tym razem z globalnym gigantem, czyli PayPal jest rozwiązanie do płatności mobilnych. W lipcu Spółka, przedstawiła nową mobilną aplikację dla e-sprzedawców i ich klientów. Aplikacja była tworzona przy współpracy z PayPal i częściowo przez niego finansowana, dlatego może być oferowana pierwszym klientom za darmo. Ma ona na celu ułatwienie dostępu sprzedawcom i ich klientom do coraz popularniejszych na świecie rozwiązań z zakresu handlu mobilnego. W Polsce już 60 proc. telefonów na rynku to smartfony, ale na razie tylko zaledwie 3% użytkowników decyduje się na zakupy
mobilne. Pokazuje to olbrzymi potencjał tego rynku i Spólka jako lider technologiczny swojej branży już teraz inwestuje w technologie mobilne, aby jej klienci zwiększali sprzedaż w przyszłości. Jednak wiele systemów płatności online, nie jest przystosowanych do urządzeń mobilnych. Dzięki najnowszej aplikacji dla e-sklepów przygotowanej przez IAI?Shop.com i PayPal każdy konsument sklepu mobilnego może łatwo dokonać płatności. Dla pierwszych 100 sklepów IAI-Shop.com aplikacja jest całkowicie bezpłatna i ta oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem i pozwoli zbudować nowy rynek. Przywiązuje to także klientów do marki IAI?Shop.com. Kolejne wdrożenia będą płatne, co przełoży się na przychody Spółki. Będą one także rosnąć ze względu na prowizje. Jest to kolejne potwierdzenie, że Spółka współpracuje z innymi, globalnymi i polskimi liderami swoich rynków i jest liderem technologicznym. Buduje w ten sposób wizerunek najlepszej marki do obsługi sprzedaży przez internet. To w jasny sposób przekłada się na nowe
zlecenia dla Spółki. Spółka systematycznie inwestuje w rozwiązania łączące handel on-line z offline. Posiada już w swojej ofercie IAI POS oraz szereg rozwiązań usprawniających pracę, szczególnie w zakresie gospodarki magazynowej, płatności, programów lojalnościowych i odbiorów osobistych. Kolejną ciekawą nowością w tej dziedzinie, jest IAI POS 4.10 z obsługą wyświetlacza oraz wspomaganiem programów lojalnościowych w sklepach. W najnowszej wersji aplikacji do obsługi kasowej punktu sprzedaży stacjonarnej IAI POS Spółka dodała obsługę kasowych wyświetlaczy znajdujących się przy urządzeniach POS, Spółka dodała możliwość przypisania realizowanego zakupu do klienta sklepu oraz przygotowaliśmy narzędzie do przeglądania historii stanu wpłat z uwzględnieniem różnych form wpłat w kasie. IAI POS obecnie obsługuje drukarki fiskalne, szufladę kasową, czytniki kodów, magnetyczne czytniki kart lojalnościowych a teraz także wyświetlacz. W ten sposób Spółka obsługuje już komplet sprzętu w sklepie stacjonarnym i IAI POS jest
w pełni profesjonalnym stanowiskiem kasowym. Możliwość kompleksowej obsługi sieci handlowych sprzedających w internecie pozwala Spółce przyciągać nowych, intratnych klientów. Potwierdzeniem tego, że działania Spółki pozytywnie przekaładają się na sprzedaż i wizerunek sklepów internetowych, które korzystają z IAI-Shop.com są różne rankigi, bardzo często zdominowane przez klientów Spółki. W lipcu został opublikowany ranking serwisu Opineo.pl, zbierający opinie o sklepach internetowych, przedstawiający sklepy sportowe. Spośród ponad 120 e-sklepów branych pod uwagę przy tworzeniu klasyfikacji do ostatecznego rankingu sklepów sportowych 2014 zakwalifikowały się 32 firmy z łączną oceną konsumencką powyżej 9,5 punktu, ogólną oceną powyżej 9 punktów (stan na 1 lipca 2014 r.), dużą liczbą opinii w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy (powyżej 100), jak i w całej historii Opineo.pl (powyżej 200). W tej rygorystycznej kwalifikacji z 32 e-sklepów sportowych aż 13 jest klientami Spółki, w tym dwa znalazły się na podium. W
ocenie Zarządu jest to jasny sygnał dla klientów i inwestorów, że IAI-Shop.com jest najlepszym rozwiązaniem dla profesjonalnych sprzedawców i wspomaga rozwój biznesu. Przekłada się to także na rozpoznawalność marki IAI-Shop.com, co przyciąga kolejnych klientów oraz wpływa na wyniki finansowe Spółki. Spółka ogłosiła nowy cennik usługi IAI-Shop.com. Nowe ceny będą miały przełożenie w przychodach i wynikach Spółki jeszcze w trzecim kwartale 2014 roku. Zmiany cen, w ocenie Zarządu, nie wpłyną na popularność IAI-Shop.com wśród klientów, ponieważ nie jest ona wybierana ze względu na najniższą cenę, ale jakość i rozwiązania techniczne. Takie jak opisane między innymi w tym raporcie miesięcznym. Dzięki większym przychodom, Spółka będzie mogła oferować wyższe wynagrodzenia swoim pracownikom, zwiększając zatrudnienie w przeliczeniu na klienta i podnosząc tym samym jakość usług. A także dzięki możliwości oferowania wyższych wynagrodzeń pracownikom IT, ma nadzieję przyciągnąć najlepszych dostępnych specjalistów.
Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w lipcu 2014 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/ Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką. II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem. W lipcu 2014 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty: 1. 8 lipca 2014 r. - Raport miesięczny za czerwiec 2014 roku. W lipcu 2014 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości przez system ESPI żadnych informacji. III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem. IAI S.A. realizuje aktualnie projekty
inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego. Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów. Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej. IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu sierpniu i wrześniu 2014, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów. W sierpniu i wrześniu 2014 r. będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta: 1. 14 sierpnia 2014 r. - Raport za II kwartał 2014 r. 2. 8 września 2014 r. - Raport miesięczny za sierpień 2014 r. Zawsze aktualny
kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Załączniki | | | | | | | | | | |
| | Plik | Opis | | | | | | | | | |
| | IAI-raport-miesieczny-VII-2014-0.pdf | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
| | | | | | | | | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | | | | | | (telefon) | (fax) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | (NIP) | (REGON) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | (pełna nazwa emitenta) | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | (skrócona nazwa emitenta) | (sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie) | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | (ulica) | (numer) | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | (e-mail) | (www) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | (kod pocztowy)
| (miejscowość) | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | Data | ||
Paweł Fornalski | Prezes Zarządu | ||||
Sebastian Muliński | Wiceprezes Zarządu |
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ