Trwa ładowanie...
d3x3yxv

Indyjski przemysł motoryzacyjny nie odczuwa kryzysu

Indyjski przemysł motoryzacyjny nie odczuwa kryzysu, jaki dotknął światowy rynek tej branży - wynika z opublikowanych w środę danych na temat sprzedaży w Indiach samochodów osobowych i motocykli. W sierpniu odnotowano zasadniczy wzrost obrotów w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.
Share
d3x3yxv

Najwięcej samochodów osobowych, ponad 69 tys. - o 29 procent więcej niż przed rokiem - sprzedała na rynku indyjskim firma Suzuki Maruti. Ponad 16 tys. samochodów, głównie terenowych, sprzedała firma Mahindra osiągając wzrost sprzedaży aż o 42 procent. Dwa terenowe modele Mahindry Scorpio i Bolero są popularne zwłaszcza w położonych na północy górskich stanach Indii. Chętnie korzystają z nich agencje turystyczne, oferujące usługi na trudnych drogach terenowych.

Więcej samochodów sprzedały także firmy Hyundai - o 13 procent i Tata/Fiat - o 26 procent. W tym roku Tata/Fiat sprzedała 20 tys. samochodów, w tym 2501 egzemplarzy najtańszego samochodu świata Taty Nano.

Oceniając indyjski rynek motoryzacyjny eksperci podkreślają, iż nadal największym powodzeniem cieszą się na nim małe samochody. Zwrócili na to uwagę producenci, którzy przenoszą z fabryk europejskich i japońskich do Indii produkcję swych mniejszych modeli.

d3x3yxv

Bardzo ważny w Indiach rynek pojazdów jednośladowych odnotował także wzrost sprzedaży. W tym roku Indusi zakupili ponad 415 tys. egzemplarzy Hero Honda, najpopularniejszego w ostatnim okresie modelu motocykla. Sprzedaż tego modelu wzrosła o 36 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. Inni indyjscy producenci motocykli odnotowali również kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży.

Eksperci sądzą, że rosnąca sprzedaż samochodów osobowych na rynku indyjskim wskazuje, iż coraz zamożniejsza klasa średnia indyjskiego społeczeństwa nie odczuwa zbyt mocno kryzysu finansowego.

Więcej informacji na temat rynku motoryzacyjnego w serwisie"Moto"

Elżbieta Dziuk

d3x3yxv

Podziel się opinią

Share
d3x3yxv
d3x3yxv