Inno-Gene chce podwoić udział w rynku badań genetycznych do 12% w 2018 r.

Warszawa, 16.09.2015 (ISBnews) - Inno-Gene w nowej strategii na lata 2015-2018 chce skoncentrować się na rozwoju oferty wysokomarżowych testów genetycznych, wykonywanych technologią NGS (ang. Next Generation Sequencing) i tym samym podwoić swój udział w rynku badań genetycznych do 12% w 2018 r. (przy zakładanym wzroście rynku do 200 mln zł), poinformowali przedstawiciele zarządu. Spółka oczekuje, że marża brutto na sprzedaży wzrośnie do 37% w 2018 r.

16.09.2015 12:19

"Szacujemy, że polski rynek diagnostyki DNA jest obecnie wart 80 mln zł, a średnioroczny wzrost w kolejnych latach wyniesie 36% do poziomu około 200 mln zł w 2018 roku. Chcielibyśmy podwoić udział w tym rynku, który według szacunków oscyluje obecnie wokół 6%, przy jednoczesnym wzroście udziału technologii NGS. To powinno skutkować wyższą marżą na sprzedaży. Zakładamy, że wzrośnie ona do 37% w 2018 roku z 3% w 2014 roku" - powiedział członek zarządu Cezary Ziarkowski podczas konferencji prasowej.

Podkreślił, że szacowany wzrost polskiego rynku jest znacznie większy niż prognozy globalnego rynku diagnostyki DNA, które zakładają średnioroczny wzrost na poziomie 13% do 36,5 mld USD w 2018 roku. W zakresie badań NGS szacowana wartość globalnego rynku wyniesie 8,7 mld USD, przy wzroście na poziomie 23% średniorocznie.

"Rośnie presja ze strony koncernów farmaceutycznych w zakresie refinansowania badań przez NFZ i tu potrzebne będzie wsparcie systemu. W nowym budżecie do 2020 roku jest nacisk na innowacje, a genetyka jest niewątpliwie takim obszarem. Rośnie też świadomość Polaków w zakresie profilaktyki i ich siła nabywcza. Dlatego spodziewamy się silnego wzrostu polskiego rynku w najbliższych latach" - podkreślił członek zarządu Inno-Gene.

Ziarkowski poinformował, że strategicznym celem spółki jest rozwój oferty testów NGS w kolejnych latach. Inno-Gene zakłada bardzo silny wzrost udziału przychodów z produktów wykonywanych technologią NGS. Ich udział w przychodach ogółem spółki ma zwiększyć się do 70% w 2018 r. wobec 5% w 2014 r.

"Chcemy, aby badania, na których osiągamy wyższą marżę zdominowały naszą sprzedaż. Są to takie kategorie badań, jak predyspozycje genetyczne, nieinwazyjne badania prenatalne, wsparcie terapii celowych, czy platforma BTC. Wszystkie wykonywane są w technologii NGS" - powiedział.

Spółka oczekuje, iż największą pozycją w przychodach spółki w 2018 roku będą miały badania określające predyspozycje genetyczne. Ich udział ma wzrosnąć 17-krotnie w perspektywie 2018r. pomimo spodziewanego spadku cen o 10% rocznie, dodał.

Drugą największą pozycją w przychodach z badań NGS mają mieć nieinwazyjne badania prenatalne. Spółka oczekuje istotnej poprawy marży w wyniku opracowania własnego testu. Inno-Gene chce zakończyć badania nad nim do końca tego roku, a planowany termin wprowadzenia testu do sprzedaży to I połowa 2016 r.

Inno-Gene wspiera i komercjalizuje innowacyjne projekty biotechnologiczne. Główne aktywo spółki - Centrum Badań DNA (CBDNA), jest liderem w obszarze diagnostyki genetycznej w Polsce. CBDNA oferuje instytucjom badawczym takie usługi, jak m.in. sekwencjonowanie nowej generacji (NGS) oraz obsługę projektów badawczych. Spółka miała 4,49 mln zł przychodów w 2014 r. Spółka jest notowana na rynku NewConnect.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)