Internet największym rynkiem reklamy?
Za cztery lata - przynajmniej w USA -
przychody reklamowe internetowych spółek będą wyższe niż stacji
telewizyjnych, twierdzi "Rzeczpospolita". Sieć systematycznie
podgryza bowiem pozycję telewizji.
05.06.2008 | aktual.: 05.06.2008 07:29
Za cztery lata - przynajmniej w USA - przychody reklamowe internetowych spółek będą wyższe niż stacji telewizyjnych, twierdzi "Rzeczpospolita". Sieć systematycznie podgryza bowiem pozycję telewizji.
W Polsce nie dokona się to tak szybko, ale jak szacuje międzynarodowa organizacja IAB, zajmująca się monitoringiem reklam, w najbliższych latach rynek reklamy internetowej ma u nas rosnąć o 30-40 proc. rocznie.
Polecamy: » Najnowsze wiadomości z kraju i świata » Codzienny przegląd prasy ekonomicznej » Materiały filmowe z TV Biznes src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1464340535&de=1469570400&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=CHFPLN&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&tid=0&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
Za trzy lata internet będzie drugim co do wielkości rynkiem reklamowym po telewizji, zapowiada Dominik Kaznowski, współautor badań polskiego rynku internetowego.
Póki co w 2007 r. telewizje zebrały z reklam ok. 3,5 mld zł. Ale internet z przychodami z reklam na poziomie 750 mln zł prześcignął już reklamę radiową. A liczba internautów rośnie w szybkim tempie. W minionym roku było ich ponad 14 mln. W tym może być już 16 mln. Aby przyciągnąć ich uwagę, reklamodawcy będą wydawać coraz większe pieniądze. (PAP)