ITP spodziewa się podwojenia przychodów na zagranicznych rynkach w 2015 r.

Warszawa, 04.03.2015 (ISBnews) - ITP spodziewa się w tym roku podwojenia przychodów na zagranicznych rynkach i zwiększenia sprzedaży produktów z kategorii wellness. W ciągu najbliższych trzech lat spółka chce zwiększyć przychody do ok. 100 mln zł i EBITDA do 30 mln zł. ITP prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami, wśród których znajdują się m.in. fundusze inwestycyjne i private equity, poinformował członek zarządu Dominik Śliwowski.

04.03.2015 | aktual.: 04.03.2015 16:53

Udział ITP w sprzedaży nowoczesnych urządzeń dla medycyny estetycznej na polskim rynku wynosi 40%. Głównymi odbiorcami produktów ITP są gabinety i placówki medyczne.

"Widzimy ogromny potencjał w rozwijaniu nowych linii produktów i wprowadzaniu na polski rynek innowacyjnych marek. W Polsce rośnie świadomość wellness, coraz więcej osób chce dbać o własny wygląd i sylwetkę i są one gotowe przeznaczać na to znaczące fundusze" - powiedział Śliwowski, cytowany w komunikacie.

"W ciągu najbliższych trzech lat planujemy podwoić przychody do ok. 100 mln zł i EBITDA do 30 mln zł" - dodał.

Na koniec 2014 r. przychody ITP SA. wyniosły 50 mln zł, a EBITDA - 11 mln zł.

Celem na ten rok jest podwojenie przychodów na zagranicznych rynkach i zwiększenie sprzedaży produktów z kategorii wellness.

W 2013 roku firma rozszerzyła swoją działalność o segment wellness, stając się wyłącznym przedstawicielem włoskiej marki Technogym na polskim rynku. W ofercie Technogym znajduje się ok. 1 tysiąca urządzeń skierowanych m.in. do klubów fitness, hoteli, szpitali i prywatnych klientów.

Firma zwraca uwagę, że rynek medycyny estetycznej jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się w Polsce i na całym świecie. Jak szacują eksperci, Polacy wydają już około 1 miliarda złotych na zabiegi medycyny estetycznej. Wartość polskiego rynku urośnie w tym roku o ok. 15-20%.

ITP skoncentrowała swoją strategię na innowacyjnych rozwiązaniach, co pozwoliło na coroczne podwajanie skali działalności. Spółka rozpoczęła w ub. roku produkcję własnej marki kosmeceutyków i wypełniaczy medycznych Neauvia, które sprzedaje do 17 krajów na całym świecie. ITP stała się także producentem urządzenia Zaffiro, renomowanej technologii wykorzystywanej w medycynie estetycznej.

"Nasze własne marki chcemy sprzedawać globalnie. Przywiązujemy dużą wagę do prac badawczych nad urządzeniami medycznymi. Sekcja Research& Development ITP skupia wybitnych specjalistów medycznych oraz inżynierów, którzy nieustannie poszukują nowych rozwiązań estetycznych, pracują nad innowacyjnymi technologiami" - powiedział prezes Gabriele Drigo, cytowany w komunikacie.

ITP S.A. została założona w 2007 roku. Od 2011 roku spółka koncentruje swoją działalność w branży medycyny i medycyny estetycznej. Obecnie ITP S.A. ma w swojej ofercie kilkanaście uznanych na światowym rynku marek i zatrudnia ponad 50 specjalistów.

(ISB news)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)