Jak wyjść z domu i nie zbankrutować? Kilka sposobów na tańsze zakupy i rozrywkę

Spotkanie ze znajomymi na mieście czy zakupy w centrum handlowym nie muszą kosztować fortuny. Istnieje wiele rozwiązań, z których warto skorzystać, żeby zaoszczędzić na wyjściu z domu.

Jak wyjść z domu i nie zbankrutować? Kilka sposobów na tańsze zakupy i rozrywkę
Unsplash, Pixabay (CC0)

13.05.2016 | aktual.: 15.06.2016 11:16

Spotkanie ze znajomymi na mieście czy zakupy w centrum handlowym nie muszą kosztować fortuny. Istnieje wiele rozwiązań, z których warto skorzystać, żeby zaoszczędzić na wyjściu z domu. Dzięki nim wizyta w kinie, obiad w restauracji, a nawet wyjazd w góry mogą okazać się bardziej dostępne niż kiedykolwiek.

Kupony zniżkowe

W dzisiejszych czasach coraz więcej modnych miejsc oferuje kupony i vouchery, dające możliwość tańszego zakupu produktu lub posiłku na mieście. Dostępne są rozwiązania w formie papierowej i elektronicznej, w zależności od preferencji danej marki.

W przypadku restauracji, zwłaszcza sieciowych, można liczyć na promocyjne ceny napojów, deserów, pojedynczych dań, a nawet całych zestawów obiadowych. Zniżki doskonale sprawdzają się też w ofertach typowo rozrywkowych, np. w kinie, w kręgielni czy w klubie muzycznym.

Popularne stają się również modele gromadzące rabaty z wielu miejsc w ramach jednego programu. Serwisy internetowe i aplikacje mobilne tego rodzaju ułatwiają odnalezienie wszystkich okazji cenowych bez większego wysiłku.

Qpony.pl, kody rabatowe.pl, kuponiarnia.pl czy alerabat.pl to tylko kilka przykładów serwisów, w których można znaleźć informacje o ulubionych markach i korzystnych promocjach. Za ich pośrednictwem klient przenosi się bezpośrednio na stronę internetową oferty i tam korzysta z tańszej usługi online lub dowiaduje się o dogodnych opcjach w lokalach i sklepach stacjonarnych.

Programy lojalnościowe

Bardziej standardowym rozwiązaniem pozostają wciąż tzw. lojalnościówki. Firmy wzbogacają swoje działania marketingowe o programy, które służą do budowania i podtrzymywania pozytywnych relacji z klientami.

Najczęściej są one realizowane w formie kart, na których zbiera się wirtualne punkty (np. proporcjonalnie do wydanej kwoty), które można potem wymieniać na nagrody. W mniejszych lokalach - np. w kawiarniach - popularne jest zbieranie fizycznych naklejek i wymienianie ich potem na darmową kawę czy tańsze ciastko.

Nowoczesnym usprawnieniem dobrze znanych programów lojalnościowych jest aplikacja Everytap. Rozwiązanie wspiera kluby, restauracje i inne miejsca związane z rozrywką. Działa przy wykorzystaniu technologii beacon, która pozwala na wywoływanie konkretnych akcji po zetknięciu dwóch urządzeń (telefonu z odpowiednią aplikacją i nadajnikiem umieszczonym w lokalu za pośrednictwem bluetooth). * *

Po wejściu do miejsca współpracującego z Everytap, na wyświetlaczu wyskakuje komunikat z informacją o dostępnej promocji. Już za samą wizytę można otrzymać np. punkty do wykorzystania w formie konkretnego prezentu. Aplikacja ułatwia też śledzenie najciekawszych wydarzeń w mieście i ofert godnych uwagi.

Zakupy grupowe

Promocyjne menu w restauracji, tańsza usługa fryzjerska, atrakcyjne ceny elektroniki, a nawet wakacyjny wyjazd przeceniony o 50 procent. Z takich okazji można skorzystać, decydując się na ofertę w ramach platformy z zakupami grupowymi. Ich specyfika polega na tym, że więcej osób decyduje się na tańszą opcję, dlatego dla firm współpracujących z portalami jest to w efekcie opłacalne.

Oferty specjalne można wybrać spośród wielu różnorodnych kategorii, które są dostępne na stronach internetowych. Do najpopularniejszych tego typu serwisów w Polsce należą: Groupon, Grupeo, MyDeal, Travelist czy KupBon. Za ich pośrednictwem można kupować produkty zarówno dla siebie, jak i w formie prezentu dla bliskich, dzięki opcji nieujawniającej ceny.

Odwiedziny na stronie internetowej i w social mediach

Zewnętrzne usługi czasem nie są potrzebne, marka może być doskonałym źródłem informacji o zniżkach. Na stronie internetowej często można znaleźć okazje, np. dwa bilety w cenie jednego w kinie czy zniżka na lunch dnia w ulubionej restauracji. Czasem wystarczy tylko kliknąć w konkretną zakładkę, a pojawią się kolejne sposoby na oszczędność.

Wiele marek informuje o aktualnej ofercie za pośrednictwem wiadomości mailowej. Wystarczy zapisać się na newsletter, a propozycje tańszych zakupów czy usług trafiają bezpośrednio do skrzynki. Jeśli ktoś korzysta z poczty na smartfonie, nie pominie żadnych wyprzedaży czy promocji.

Źródłem informacji o tańszych ofertach są też kanały social media. Marki coraz częściej doceniają fanów, traktują ich jako najważniejszych klientów i prezentują najlepsze oferty. Restauracje np. podpowiadają, kiedy warto przyjść, żeby trafić na coś specjalnego w korzystnej cenie. Aby być na bieżąco z takimi wskazówkami, najlepiej "polajkować" profil na Facebooku czy "followować" Instagrama. Za ich pośrednictwem można dowiedzieć się też o prowadzonych konkursach. Często firmy wrzucają propozycje działań, które dają szansę na uzyskanie dodatkowych rabatów.

Zobacz także:

Źródło artykułu:money.pl
jak oszczędzaćzakupyczas wolny
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)