Jak zamienić suche dane w czytelną informację biznesową?
Szacuje się, że ok. 80% informacji i podejmowanych decyzji ma aspekt przestrzenny, szczególnie w biznesie posiadającym filie w wielu lokalizacjach. Właściwe zarządzanie informacją przestrzenną ma kluczowe znaczenie nie tylko przy tworzeniu strategii działania przedsiębiorstwa, ale i ciągłym monitorowaniu jego wyników. Jak to osiągnąć? Wbrew pozorom potrzeba bardzo niewiele. Dobra mapa + odpowiednie oprogramowanie do jej obsługi w zupełności wystarczą.
20.03.2013 | aktual.: 21.03.2013 10:12
Na początek dobra mapa
W dzisiejszym, zautomatyzowanym świecie gdy podejmowanie ciągłych decyzji przez człowieka traci na znaczeniu, coraz większą rolę odgrywa odpowiednio dobrany system komputerowy, który przy niewielkiej ingerencji z zewnątrz przejmuje dowodzenie w przedsiębiorstwie. Gdy w grę wchodzi aspekt przestrzenny zarządzania, niezbędna jest także platforma mapowa, jasno i precyzyjne wizualizująca ogół działań marketingowych. Najprostszym programem łączącym te 2 funkcje jest aplikacja Emapa GeoMarketing od kliku lat oferowana, a zarazem udoskonalana przez łódzką Spółkę Emapa. Program bazuje na, bez wątpienia, jednej z najdokładniejszych map Polski dostępnych na rynku, uaktualnianej każdego dnia na nowo przez sztab kartografów skrupulatnie weryfikujących każdą najdrobniejszą zmianę w rozkładzie sieci dróg, budynków czy punktów POI. Prawie 700 tys. km dróg, 70,5 tys miejscowości czy 2,3 mln punktów adresowych to tylko niektóre, choć niewątpliwie imponujące atrybuty jakimi może poszczycić się lokalny dostawca mapy Polski. W
bazie Spółki Emapa znajdziemy również pokaźną, bo przekraczającą już 1,1 mln liczbę obrysów budynków oraz dużą liczbę precyzyjnych modeli budynków w 3D. Dane na bieżąco zbierane i uaktualniane to także prawie 5,5tys. szczegółowych planów miejscowości, w tym ponad 2 tys. map zawierających oprócz nazw ulic również precyzyjną numerację budynków. Tak przygotowana płaszczyzna mapowa zawarta w programie Emapa GeoMarketing daje szereg możliwości, jak choćby geokodowanie, czyli nanoszenie na mapę obiektów na podstawie danych adresowych czy tworzenie map tematycznych służących do analiz porównawczych. Dobra mapa to zatem warunek konieczny, jednak niewystarczający aby sprawnie zarządzać informacją przestrzenną.
W oparciu o autorską mapę Polski powstał program Emapa GeoMarketing, łatwe w obsłudze narzędzie, wyposażające przedsiębiorcę w dodatkową wiedzę i ułatwiające podejmowanie optymalnych decyzji biznesowych. Nieskomplikowana w obsłudze aplikacja roztacza przed użytkownikiem cały wachlarz funkcji dających pełen obraz możliwych działań marketingowych mających na celu wzrost efektywności biznesu. Połączenie systemu GIS z informacjami społeczno-demograficznymi z GUS (np. zaludnienie, bezrobocie)
pozwala precyzyjnie analizować oraz planować strategie biznesowe. Program umożliwia również zobrazowanie wszystkich informacji dotyczących danej placówki w postaci dowolnie zdefiniowanych ikon czy wykresów, dzięki czemu otrzymane wyniki są nie tylko czytelne, ale i zaprezentowane w estetycznej i przystępnej formie. Dzięki modułowi importu danych możliwe jest automatyczne pobranie danych z dowolnie obszernego zbioru, bez konieczności ich przepisywania czy kopiowania.
Daje to znaczną oszczędność czasu pracy i alokowanych środków. To nie koniec możliwości programu. Za pomocą kilku klików myszką błyskawicznie nakreślimy regiony działania firmy, mapy zasięgu prowadzonej działalności czy obszary aktywności konkurencji. Każdy z obszarów może mieć oczywiście przypisane określone wartości liczbowe. Filtry przestrzenne w mgnieniu oka zwrócą listę szukanych obiektów, również w określonym promieniu czy regionie. Jednym słowem nieskomplikowane oprogramowanie, a mnóstwo możliwości.
Zarządzanie informacją przestrzenną dla wymagających
Rozmieszczenie strategiczne i stały monitoring sieci placówek firmowych i konkurencyjnych w oparciu o dobrą mapę to jedno. Bieżące planowanie tras i zarządzanie flotą firmową to już druga kwestia, nie mniej ważna z perspektywy kompleksowego zarządzania biznesem. Emapa, tworząc program Emapa Enterprise wyszła naprzeciw wszystkim przedsiębiorstwom chcącym połączyć te dwa aspekty. Emapa Enterprise godzi funkcje zarówno oprogramowania do zarządzania transportem z serii Emapa Transport+, jak i wszystkie atrybuty aplikacji do analiz przestrzennych Emapa GeoMarketing. Jedną z cech aplikacji jest rozwiązanie
tzw. problemu komiwojażera, czyli wytyczanie optymalnej trasy przejazdu przy wielu punktach, szeregując je w odpowiedniej kolejności. Wyeliminowane zostaną puste przebiegi, auta nie będą pokonywać dwa razy tej samej trasy, a firma od razu zauważy pokaźne oszczędności. Aplikacja daje również możliwość definiowania parametrów kierowcy (czas
jazdy, czas postoju, koszt za kilometr, koszt za godzinę pracy, długość przerwy, czas rozpoczęcia pracy), dzięki czemu już nic nie ukryje się przed czujnym pracodawcą. Porównanie kosztu dla danego pracownika, pojazdu, kontrahenta, w wybranym okresie daje możliwość szybkiej kontroli które wyjazdy są najdroższe, które samochody ponoszą największe koszty, a którzy pracownicy generują największe zyski. W ten sposób można szybko sprawdzić jakie są całkowite koszty transportu dla danego okresu. Łącząc właściwości transportowe programu z jego możliwościami wizualizacji i analiz przestrzennych otrzymujemy pełen obraz efektywności obranej strategii biznesowej przedsiębiorstwa.
Coraz więcej przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę z korzyści generowanych przez aplikacje i technologie IT. Automatyzacja procesów, agregacja danych i ich transformacja w czytelne informacje pozwalają nie tylko zaoszczędzić zasoby (ludzkie, czasowe, finansowe), ale również uzyskać całkowicie nową wiedzę i spojrzenie na swoją działalność w kontekście całego otoczenia biznesowego: konkurencji, klientów, konsumentów.
Rozwiązania z zakresu geomarketingu i analiz geoprzestrzennych Spółki Emapa zostały już sprawdzone przez setki firm i cieszą się uznaniem na polskim rynku. Dowiedz się, jakie korzyści mogą przynieść Twojej firmie: www.emapa.pl.