Japońska firma kosmetyczna przejmuje konkurenta z USA

Shiseido, największa japońska spółka kosmetyczna, której produkty są obecne na polskim rynku, wyda 1,7 mld dolarów na przejęcie amerykańskiego rywala Bare Escentuals.

Transakcja ta ma zwiększyć udziały Shiseido na szybko rosnącym rynku kosmetyków naturalnych. Zaoferowana cena za akcję wynosi 18,2 dolara, co stanowi 43-proc. premię wobec czwartkowego kursu Bare Escentuals na Nasdaq.

Shiseido powstało w 1872 r. Firma jako pierwsza w Japonii zaczęła działać na wzór zachodnich drogerii, skupia swoją uwagę przede wszystkim na Chinach. Zmuszona jest do tego kurczeniem się japońskiego rynku, szacowanego na 24 mld dolarow, głownie z powodu starzenia się społeczeństwa. W 2008 r. rentowność operacyjna Bare Escentuals wyniosła 31,5 proc. i była ponad czterokrotnie większa niż Shiseido.

JS

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)