Japońska firma kosmetyczna przejmuje konkurenta z USA
Shiseido, największa japońska spółka kosmetyczna, której produkty są obecne na polskim rynku, wyda 1,7 mld dolarów na przejęcie amerykańskiego rywala Bare Escentuals.
18.01.2010 12:52
Transakcja ta ma zwiększyć udziały Shiseido na szybko rosnącym rynku kosmetyków naturalnych. Zaoferowana cena za akcję wynosi 18,2 dolara, co stanowi 43-proc. premię wobec czwartkowego kursu Bare Escentuals na Nasdaq.
Shiseido powstało w 1872 r. Firma jako pierwsza w Japonii zaczęła działać na wzór zachodnich drogerii, skupia swoją uwagę przede wszystkim na Chinach. Zmuszona jest do tego kurczeniem się japońskiego rynku, szacowanego na 24 mld dolarow, głownie z powodu starzenia się społeczeństwa. W 2008 r. rentowność operacyjna Bare Escentuals wyniosła 31,5 proc. i była ponad czterokrotnie większa niż Shiseido.
JS