Jest radio w firmowym samochodzie, to trzeba płacić abonament. Poczta bierze się za kontrole
Poczta Polska sprawdza, czy firmy zarejestrowały odbiorniki radiowe w samochodach. Jeśli nie, nakłada wysokie kary.
22.08.2017 10:25
Na celowniku kontrolerów są również firmy, które wzięły samochód w leasing - pisze wtorkowa "Rzeczpospolita". Za radio płaci wtedy leasingobiorca, bo to on korzysta z radia. Nie musi go nawet słuchać. - Wystarczy, że używa samochodu, a to jest równoznaczne z używaniem radia - tłumaczy radca prawny Tomasz Konieczny.
Firmy leasingowe nie muszą informować swoich klientów o obowiązku zarejestrowania odbiorników radiowych na poczcie. Wynika on z przepisów ustawy o opłatach abonamentowych.
Jak podaje "Rz", w tym roku do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa trafiło już 400 odwołań od decyzji nakładających sankcje finansowe. Dotyczą nie tylko odbiorników radiowych w autach, ale i telewizyjnych w siedzibach firm.