Kierowca busa pomylił bagaże. Pasażer walczy o zwrot odszkodowania

Łukasz Kolbus domaga się wypłaty odszkodowania za bagaż, jaki stracił w czasie powrotu busem z Warszawy do Lublina. Kierowca oddał jego torbę innemu pasażerowi, a teraz firma transportowa nie zamierza oddawać pieniędzy za stracone rzeczy. Twierdzi, że pasażer sam odpowiada za swój bagaż pozostawiony w samochodzie.

Przewoźnik twierdzi, że naszemu Czytelnikowi nie należy się odszkodowanie
Źródło zdjęć: © WP.PL

16 września tego roku Łukasz Kolbus wsiadł w stolicy do busa firmy Misura. - Byłem w Warszawie kilka dni. W torbie, którą oddałem kierowcy, miałem ubrania i rzeczy osobiste - opowiada mężczyzna.

Bus dojechał na ul. Ruską w Lublinie około godz. 20.30. - Wysiadałem jako jeden z ostatnich pasażerów. Kiedy podszedłem do luku bagażowego okazało się, że nie ma w nim mojego bagażu - opowiada zdenerwowany pasażer.
Mężczyzna twierdzi, że stracił przedmioty warte ok. 700 zł. Od razu wystąpił do przewoźnika o zwrot pieniędzy. Na razie nie dostał ani złotówki. Przewoźnik twierdzi, że mężczyźnie nie należy się odszkodowanie, bo odpowiedzialność za zostawione rzeczy ponosi pasażer.

- Wszystko wskazuje na to, że doszło do pomyłki. Inny pasażer odebrał od kierowcy nie swoje rzeczy - mówi Michał Sura, szef firmy Misura.

W busie pozostała bezpańska torba innego podróżującego. Pracownicy firmy sprawdzili, czy nie ma w niej przedmiotów, dzięki którym można by ustalić tożsamość innego pasażera. To przeszukanie nic nie dało. - Sądząc po rzeczach, jakie tam znaleźliśmy, torba należała do jakiegoś robotnika - przyznaje Michał Sura. Firma dała ogłoszenie o pozostawionym bagażu na swojej stronie, ale nikt na nie nie odpowiedział.

Misura przekonuje, że w sprawie zrobiła wszystko, co w jej mocy. - To pierwszy taki przypadek od siedmiu lat. Wcześniej takie rzeczy się nie zdarzały - mówi Michał Sura. Zapytaliśmy, czy przewoźnik nie powinien wydawać bagażu, który trafia do luku, za pokwitowaniem. - Na krótkich trasach nie ma takiego zwyczaju. Ani my, ani nikt z konkurencji tak nie robi - usłyszeliśmy u przewoźnika. Takie praktyki stosuje się jedynie w przypadku wyjazdów na znacznie dłuższych trasach.

Łukasz Kolbus jest zaskoczony taką postawą przewoźnika. Twierdzi, że nie otrzymał odpowiedzi na swoją reklamację. Pracownica firmy Misura przekonuje, że wysłała ją mailem. Zdenerwowany pasażer zapowiada, że nie zrezygnuje z walki o zwrot odszkodowania.

Wybrane dla Ciebie

Cecha, która odstrasza ludzi w pracy. "Poważna czerwona flaga"
Cecha, która odstrasza ludzi w pracy. "Poważna czerwona flaga"
600 tys. rolników musi zbierać dokumenty. Bez tego stracą dopłaty
600 tys. rolników musi zbierać dokumenty. Bez tego stracą dopłaty
Pękające butelki z prosecco. Ostrzeżenie dla 12 stanów
Pękające butelki z prosecco. Ostrzeżenie dla 12 stanów
Lider taniości. Oto gdzie w sierpniu płaciliśmy najmniej za zakupy
Lider taniości. Oto gdzie w sierpniu płaciliśmy najmniej za zakupy
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
Efekt nalotu dronów? "Sprzedaż kilkukrotnie wyższa". To kupują Polacy
Efekt nalotu dronów? "Sprzedaż kilkukrotnie wyższa". To kupują Polacy
Powstanie nowe uzdrowisko w Polsce? Gmina nie szczędzi pieniędzy
Powstanie nowe uzdrowisko w Polsce? Gmina nie szczędzi pieniędzy
Protest w Ikei. Ekolodzy: 180-letnie drzewa idą pod nóż
Protest w Ikei. Ekolodzy: 180-letnie drzewa idą pod nóż
Znajomy prosi: "Zagłosujesz"? Tak oszuści czyszczą konta Polaków
Znajomy prosi: "Zagłosujesz"? Tak oszuści czyszczą konta Polaków
Podwyżki w PKP Intercity. Zarobią ponad 1000 zł więcej
Podwyżki w PKP Intercity. Zarobią ponad 1000 zł więcej
Ceny w "Złotopolskich". Tyle kosztowała czekolada w kultowym serialu
Ceny w "Złotopolskich". Tyle kosztowała czekolada w kultowym serialu
Nie dogadali się z amerykańską korporacją. Będzie strajk w fabryce
Nie dogadali się z amerykańską korporacją. Będzie strajk w fabryce