Kim dziewczynki chcą zostać w przyszłości? Barbie zna odpowiedź
Badania przeprowadzone przez Barbie wskazują, że o karierze na kierowniczym stanowisku w USA marzy 39% dziewczynek. Analogiczne badania przeprowadzone w Polsce wskazują, że w naszym kraju jest to mniej niż 1% wskazań.
20.07.2016 | aktual.: 21.07.2016 16:28
Badania przeprowadzone przez Barbie wskazują, że o karierze na kierowniczym stanowisku w USA marzy 39 procent dziewczynek. Analogiczne badania przeprowadzone w Polsce wskazują, że w naszym kraju jest to mniej niż 1 procent ankietowanych.
Badania w tym zakresie przeprowadzono na zlecenie marki Barbie w związku z wprowadzeniem na rynek dwóch produktów – Barbie prezydent oraz Barbie wiceprezydent.
Zdaniem autorów badania dorastanie w kraju, w którym na wysokich stanowiskach brakuje kobiet, nie ułatwia dziewczynkom zrozumienia, że bez względu na płeć, mogą zostać kim chcą. Autorzy badania podkreślają także, że by zmienić tę sytuację, dziewczynki powinny dorastać wśród wzorców, które takie możliwości pokazują.