Kupujemy coraz więcej biletów przez internet
Z danych serwisu eBilet.pl wynika, że wartość internetowego rynku sprzedaży biletów na imprezy, wydarzenia kulturalne i sportowe w ubiegłym roku sięgała 500 mln zł. Ten rok ma być jeszcze lepszy, bo według ekspertów serwisu sprzedającego bilety online rynek zanotuje 20 proc. wzrost.
11.02.2016 16:54
Do tej pory największym zainteresowaniem w Polsce cieszyły się widowiska rodzinne, festiwale muzyczne, koncerty i imprezy sportowe.
- Internetowy rynek sprzedaży biletów w Polsce rozwija się szybko i drzemie w nim potencjał. Z naszych analiz wynika, że sezon 2016 powinien przynieść obroty większe o około 20 proc. niż w 2015. Dane szacunkowe opieramy m.in. na tempie wzrostu sprzedaży własnej i odnosimy do zapowiedzi płynących z branży - komentuje Jacek Zabielski z eBilet.pl.
Jak wynika z danych serwisu bilety w internecie najczęściej kupują osoby w wieku 25-34. Stanowią one prawie 40 proc. klientów serwisu. Jedna czwarta to internauci od 18 do 24 roku życia. Co piąty użytkownik jest w wieku 35-44. Resztę (15 proc.) stanowią osoby powyżej 45 roku życia.
Wejściówki w sieci częściej kupują panowie (58 proc.) niż panie (42 ) z dużych miast Polski. Osoby z Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska i Wrocławia stanowią blisko 60 proc. wszystkich klientów serwisu.
eBilet.pl współpracuje z ponad tysiącem organizatorów imprez w Polsce i jest liderem rynku sprzedaży biletów online w naszym kraju.