Kurs akcji Tro Media wzrósł w debiucie na NewConnect o 3,1 proc.
...
20.09.2010 | aktual.: 20.09.2010 11:53
20.09. Warszawa (PAP) - Kurs akcji spółki Tro Media wzrósł na otwarciu w pierwszym dniu notowań na rynku NewConnect o 3,1 proc. do 1,01 zł.
Tro Media, wrocławska spółka z segmentu nowych technologii, w poniedziałek 20 września zadebiutuje na NewConnect - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
Do alternatywnego systemu obrotu trafiło 11 mln akcji serii A i 2 mln akcji serii B spółki.
Tro Media z prywatnej oferty akcji pozyskała blisko 1,9 mln zł, z czego 85 proc. zamierza przeznaczyć na przejęcia.
Oprócz przejęć strategia Tro Media przewiduje budowę grupy nowych portali, co ma przyczynić się do dalszego zwiększenia atrakcyjności spółki, zwiększenie zasięgu sprzedaży powierzchni reklamowej o serwisy zewnętrzne oraz stworzenie nowych usług i produktów związanych z reklamą w różnych mediach.
Tro Media jeszcze w 2010 roku planuje rozszerzyć ofertę o uruchomienie innowacyjnego na polskim rynku produktu do optymalizacji planowania kampanii reklamowych w outdoorze (system umożliwiający automatyzację w zamieszczaniu reklam na portalach spółki).
W 2009 roku Tro Media osiągnęła ponad 2 mln zł przychodów i zysk w wysokości 663 tys. zł. Prognoza na 2010 r. zakłada wzrost przychodów do 3,2 mln i blisko 1,5 mln zysku netto.
Tro Media w formie spółki akcyjnej działa od 9 lipca br. Do końca 2009 roku działalność prowadzona była w formie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, która w 2010 r. została wniesiona do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, a ta następnie przekształcona w spółkę akcyjną.
Działalność Tro Media opiera się na kilku uzupełniających się płaszczyznach skupionych wokół rynku multimediów: budowie grupy portali internetowych w różnych kategoriach tematycznych, zarządzaniu powierzchnią reklamową i na działalności inwestycyjnej. (PAP)
pr/ ana/