KZGPOiW: Aż 73% Polaków może zapłacić więcej za polskie produkty spożywcze

Warszawa, 05.04.2017 (ISBnews) - Aż 73% Polaków deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za produkt rolno-spożywczy, wiedząc, że pochodzi on z Polski, wynika z badania zrealizowanego w dniach 20-23 marca br. przez Kantar TNS w ramach kampanii "Polska smakuje każdego dnia" dla konsorcjum pod przewodnictwem Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW).

05.04.2017 12:44

"Polskie produkty wyróżniają się na tle innych niższym stopniem przetworzenia, oryginalnością odmian i rodzajów oraz unikatowymi recepturami, dzięki którym polscy producenci uzyskują wyjątkowe smaki" - czytamy w komunikacie.

Okazuje się, że w trakcie pobytu za granicą respondentom najbardziej brakowało polskiego pieczywa (41%), tradycyjnych potraw, takich jak pierogi, bigos czy zupy (41%), mięs i wędlin (38%), produktów mlecznych (13%) oraz owoców i warzyw (9%).

"Tęsknota za polskim jedzeniem wpływa na to, co kupujemy po powrocie z zagranicy. Aż 65% Polaków, którzy mieszkali poza Polską, po powrocie do kraju chętniej niż przed wyjazdem sięga po naszą rodzimą żywność" - czytamy dalej.

Niemal trzech na czterech (73%) Polaków deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za produkt rolno-spożywczy, wiedząc, że pochodzi on z Polski.

Według KZGPOiW, "stwierdzenie, że robiąc zakupy patrzymy tylko na cenę, to mit". Wprawdzie to wciąż najważniejszy czynnik, na który zwracamy uwagę podczas zakupów (61%), ale niemal równie ważne są dla nas smak (53%) oraz skład (50%). Jedynie co czwarty badany kieruje się marką czy nazwą producenta, podano również.

"Wyniki tego badania świadczą o dużej świadomości polskich konsumentów. Coraz lepiej wiemy, jak i gdzie szukać produktów dobrej jakości, dobra żywność to gwarancja pysznej i zdrowej kuchni" - powiedział prezes KZGPOiW Witold Boguta, cytowany w komunikacie.

Organizatorem kampanii "Polska smakuje każdego dnia" jest konsorcjum pod przewodnictwem Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, w skład którego wchodzi również Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych oraz Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczpospolitej Polskiej. Kampania jest finansowana przez dziewięć Funduszy Promocji - mleka, mięsa wieprzowego, mięsa wołowego, mięsa końskiego, mięsa owczego, ziaren zbóż i przetworów zbożowych, owoców i warzyw, mięsa drobiowego oraz ryb. "Polska smakuje każdego dnia" to pierwsza zintegrowana kampania promocyjna wszystkich dziewięciu Funduszy Promocji, reprezentujących praktycznie każdą kategorię polskich produktów rolno-spożywczych.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)