Trwa ładowanie...

"Łapki na kierownicę" – wspólna akcja Yanosika i Policji do polskich kierowców

Aplikacja Yanosik za jeden z głównych celów swojego istnienia stawia sobie poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Regularnie organizuje różnego rodzaju akcje promujące bezpieczeństwo na naszych drogach. W kampaniach CSR skupia się głównie na edukowaniu kierowców i uświadamianie im jak ważne jest poprawne korzystanie z aut i przestrzeganie przepisów drogowych.

Materiał sponsorowany przez firmę Yanosik
 Źródło: Adobe Stock
d4hxkmr
d4hxkmr

Kampanie dotyczące bezpieczeństwa - współpraca Yanosika z Policją

Ostatnią akcją tego typu była kampania "Łapki na kierownicę" przeprowadzona z Biurem Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji w której partnerem była także firma Screen Network. W tej akcji skupialiśmy się na edukacji kierowców związanej z właściwym używaniem, a raczej nie używaniem smartfonów podczas prowadzenia samochodu

Dlaczego "Łapki na kierownicę"?

Smartfony obecnie pełnią rolę mini komputerów, bez których wiele osób nie wyobraża sobie funkcjonowania w codziennym życiu. Dzięki nim można pozostać w stałym kontakcie, już nie tylko z bliskimi osobami, ale również z całym internetem, w tym z uzależniającymi platformami social media.

Szacuje się nawet, że ponad 60% osób w wieku od 15 do 35 lat nie rozstaje się ze swoim smartfonem w ciągu dnia1, a urządzenia towarzyszą Polakom w spotkaniach towarzyskich, w toalecie i w sypialni. Telefonów używa także wielu kierowców w samochodzie, pomimo jasnego zakazu w przepisach. Stojąc w korku przeglądają platformy społecznościowe, a w trasie piszą sms-y lub wykonują telefony.

To bardzo niebezpieczne zachowanie, które może mieć tragiczne skutki. Stąd Policja wraz z Yanosikiem niedawno apelowała o "Łapki na kierownicę".

Yanosik i Policja apelują: kierowco, trzymaj swoje ręce na kierownicy

 materiały partnera
Źródło: materiały partnera

W dniach 22 – 31 marca trwała akcja edukacyjna dla polskich kierowców pod hasłem "Łapki na kierownicę", którą zorganizowali wspólnie Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, Yanosik oraz firma Screen Network S.A. Partnerem ogólnopolskich działań został również Primesoft.pl – dostawca kompleksowych rozwiązań klasy Enterprise w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem.

d4hxkmr

Celem akcji "Łapki na kierownicę" było uświadomienie polskich kierowców w zakresie zagrożeń spowodowanych używaniem telefonu komórkowego w czasie prowadzenia pojazdu.

- Wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy z tego, że już samo odebranie telefonu w czasie jazdy, rozprasza ich uwagę średnio na 5 sekund, co może doprowadzić do tragicznych konsekwencji. Nawet oderwanie wzroku od drogi na 1 sekundę może spowodować, że kierowca nie zareaguje na czas, gdy na jego trasie pojawi się zagrożenie. Nasza akcja "Łapki na kierownicę" miała uświadomić zmotoryzowanych Polaków, że używanie telefonu w czasie jazdy powoduje ograniczenie świadomości i wpływa na percepcję, co może stanowić przyczynę spowodowania wypadku – tłumaczy Małgorzata Dąbrowska, Yanosik

Spoty reklamowe w najbardziej zakorkowanych miejscach

W ramach ogólnopolskich działań "Łapki na kierownicę" firma Screen Network, Yanosik i Policja przygotowali spoty, które wyświetlano na ekranach, znajdujących się przy skrzyżowaniach i najbardziej ruchliwych drogach. Te lokalizacje wybrano celowo, gdyż najczęściej tworzą się tam korki, a kierowcy sięgają po swoje telefony.

Spot składał się z komunikatu "Kierowco! Łapki na kierownicę" i miał formę przyłapania zmotoryzowanego na korzystaniu z telefonu. Zamiast mandatu ukazywało się przypomnienie i apel, aby ten telefon odłożyć i bezpiecznie dojechać do celu.

d4hxkmr

Poza spotami, Yanosik zaprosił użytkowników swojej aplikacji do wypełnienia specjalnego quizu.

Yanosik sprawdził wiedzę polskich kierowców w zakresie używania telefonu za kółkiem

W czasie trwania akcji "Łapki na kierownicę" wszyscy użytkownicy aplikacji zostali zaproszeni do wzięcia udziału w specjalnym quizie. Niecałe 60 tysięcy unikalnych użytkowników podjęło wyzwanie Yanosika, 72% zdało quiz, a 65% z nich zdało test za pierwszym razem.

Wszyscy użytkownicy, którzy wzięli udział w quizie mogli udostępnić swój wynik w social media oraz zaprosić innych do sprawdzenia swojej wiedzy. Z tej możliwości skorzystało prawie 10 tysięcy unikalnych użytkowników.

Quiz składał się z 9 pytań dotyczących używania telefonu komórkowego w czasie kierowania pojazdem:

  1. Czy korzystanie z telefonu komórkowego trzymanego w ręku przez kierowcę samochodu prowadzi do rozproszenia uwagi oraz zaburzenia percepcji?
  2. Czy rozproszenie uwagi kierującego pojazdem wpływa na jego czas reakcji?
  3. Czy rozproszenie uwagi kierującego pojazdem może doprowadzić do wypadku drogowego?
  4. Czy przepisy zakazują rozmowy przez telefon komórkowy trzymany w ręku podczas kierowania rowerem?
  5. Czy zakaz korzystania z telefonu komórkowego trzymanego w ręku dotyczy odbierania SMS-ów?
  6. Czy jest dozwolone, aby kierujący pojazdem podczas jazdy trzymał w ręku telefon komórkowy w celu ustawienia nawigacji?
  7. Czy kierujący pojazdem za korzystanie z telefonu komórkowego, który trzyma w ręku może zostać ukarany mandatem?
  8. Czy przepisy zezwalają kierującemu pojazdem na rozmowę przez telefon komórkowy trzymany w ręku podczas jazdy w strefie zamieszkania?
  9. Czy kierującemu pojazdem podczas jazdy w strefie ruchu zakazuje się korzystania z telefonu komórkowego trzymanego w ręku?

- Pytania w naszym quizie zostały opracowane we współpracy z policją. Według naszych danych najtrudniejszym pytaniem, z którym ponad 12% użytkowników biorących udział w quizie miało największy problem, było "Czy przepisy zakazują rozmowy przez telefon komórkowy trzymany w ręku podczas kierowania rowerem?" – informuje Małgorzata Dąbrowska, Yanosik

d4hxkmr

Kampania widoczna w Internecie

Akcja okazała się sporym sukcesem medialnym. W trakcie trwania kampanii i po jej zakończeniu pojawiło się 1337 informacji w mediach, które informowały o akcji i jej partnerach. Suma unikalnych użytkowników do których dotarł przekaz związany z kampanią "Łapki na kierownicę" wyniosła 3 790 581 osób. Wartość takiej kampanii szacuje się na ponad 2 miliony złotych.  

Yanosik jako doskonałe medium do edukowania polskich kierowców

To nie jedyna wspólna akcja Yanosika z Policją. Całkiem niedawno miały miejsce działania edukacyjne w kampanii "Myśl trzeźwo", w ramach której kierowcom przypominano o sprawdzeniu swojego stanu trzeźwości, zanim wsiądą za kółko oraz "Twoje światła – Nasze bezpieczeństwo", w której można bezpłatnie sprawdzić ustawienie świateł w samochodzie w wybranych stacjach kontroli pojazdów.

Współpraca z Yanosikiem

Yanosik to nie tylko popularna aplikacja, ale przede wszystkim zaangażowana społeczność ponad 2 milionów użytkowników miesięcznie. Daje to ogromne możliwości promocji, a przede wszystkim szansę na stworzenie niestandardowej kampanii społecznej. Mamy doświadczenie w takich działaniach i wielokrotnie tworzyliśmy akcje edukacyjne i dotyczące bezpieczeństwa. 

Chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach współpracy? Odwiedź naszą stronę https://yanosik.pl/wspolpraca i zobacz jakie mamy możliwości dotarcia do użytkowników.

1. Źródło: https://mobirank.pl/2020/01/31/badanie-2020-mlodzi-polacy-nie-moga-zyc-bez-smartfona/ 

Materiał sponsorowany przez firmę Yanosik
d4hxkmr

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4hxkmr