Libet chce w 2015 r. rosnąć szybciej niż rynek, którego wzrost szacuje na 5‑6%

Warszawa, 06.11.2014 (ISBnews) - Libet oczekuje w 2015 roku wyższej dynamiki wzrostu od rynku, którego wzrost szacuje na 5-6% w przyszłym roku, poinformował agencję ISBnews członek zarządu i dyrektor finansowy Libet Ireneusz Gronostaj.

06.11.2014 14:15

"Oczekujemy 5-6% wzrostu rynku kostki brukowej w przyszłym roku. Wpływ na to będą miały rekordowo niskie stopy procentowe i spadek oprocentowania kredytów hipotecznych, które przełożą się na wzrost sprzedaży mieszkań i budów domów jednorodzinnych. Spodziewamy się większego wzrostu sprzedaży w naszych zakładach od dynamiki rynku. Dodatkowo sprzedaż będzie wyższa dzięki akwizycji zakładu w Toruniu. Szacujemy, że segment Premium będzie rozwijał się nieznacznie szybciej od całego rynku kostki brukowej" - powiedział ISBnews Gronostaj.

W jego ocenie, prace związane z integracją zakładu w Toruniu przebiegają bardzo dobrze.

"Od wtorku - po jednym dniu przestoju - ruszyła produkcja. Naszym celem jest zbudowanie magazynu na nowy sezon. Jeszcze w tym roku spodziewamy się ok. 3 mln zł sprzedaży, przy sprzyjających warunkach atmosferycznych" - dodał dyrektor finansowy Libetu.

Przypomniał, że dzięki tej akwizycji firma liczy na 8-10% wzrostu przychodów grupy. "Zakład jest bardzo dobrze zlokalizowany, w związku z tym jego rentowność powinna być większa od średniej w pozostałych zakładach Libet. Oczekujemy wzrostu marży operacyjnej ze względu na dobre położenie zakładu między trzema dużymi ośrodkami miejskimi: Bydgoszczą, Toruniem i Włocławkiem. Równie istotny jest fakt, że w regionie tym nie ma dużej konkurencji" - ocenił Gronostaj.

Wskazał ponadto, że zysk netto za III kw. był niższy niż rok wcześniej, ale w dużej mierze zadecydował o tym jednorazowy koszt związany z refinansowaniem zadłużenia firmy. Dzięki optymalizacji zadłużenia, spółka spodziewa się niższych o ok. 800 tys. zł kosztów finansowych rocznie począwszy od 2015 r.

Libet S.A. to wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej i innych betonowych materiałów nawierzchniowych. Jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2011 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki sięgnęły 220 mln zł w 2013 r.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)