WAŻNE
TERAZ

Kradzież w Luwrze. Muzeum zamknięte dla zwiedzających

Lidl liderem w social media. Czy Biedronka podejmie rękawicę?

10 mln fanów na Facebooku ma Lidl. To najlepszy wynik wśród sieci handlowych w Europie. Niemiecka firma zdystansowała konkurencję. Niedługo w Polsce bić będzie się o lajki z Biedronką?

Obraz
Źródło zdjęć: © profil facebookowy Lidla

Według rankingu opublikowanego przez agencję Socialbakers zajmującą się analizą internetu Lidl "lubi" na Facebooku 10,176 mln Europejczyków. Dyskont bije tą liczbą na głowę wszystkie inne sieci. Drugi w rankingu jest Carrefour z zaledwie 6,2 mln polubień. Trzecie Tesco to już tylko 4,4 mln internautów.

Tak dla porównania warto podać liczbę sklepów. Lidl ma ich na całym świecie - działa w niemal każdym kraju UE - około 9800. Tesco około 7 tys., a Carrefour nieco ponad 10 tys.

Internauci, którzy polubili profil Lidl są też najbardziej zaangażowani w dzielenie się treściami publikowanymi przez sklep. Lajków, udostępnień oraz komentarzy przez ostatnie pół roku było na jego facebookowej stronie aż 4,3 mln. Drugie miejsce w tej kategorii zajął ASDA, czyli brytyjska część Wal-Marta. Trzecie natomiast zajął niemiecki Aldi.

Lidl liderem polubień jest także w naszym kraju. Profil liczy już 830 tys. internautów. Sporo osób lubi też Tesco - 543 tys. Z dużych graczy liczy się jeszcze Carrefour - 143 tys. polubień. Powyżej 100 tys. mają też Media Markt czy Saturn. Sporo, bo aż 600 tys. fanów ma też na Facebooku polski oddział Ikei.

Nie wszystkie sieci handlowe są jednak w sieciach społecznościowych. Swojego profilu nie ma m.in. Real, Auchan, Stokrotka czy Intermarche. Na Facebooku są też tylko podrobione strony Biedronki.

Największy detalista i druga co do wielkości firma w naszym kraju zapowiada wejście do serwisów społecznościowych, ale chce się do tego porządnie przygotować.

- Prawdopodobnie nasz oficjalny debiut w social media nastąpi w nieodległej perspektywie. Decyzje dotyczącą proaktywnego zaangażowania w takie media podejmiemy w oparciu o staranne analizy oraz opracowaną długofalową strategię obecności w nich. Dotyczy to także portalu Facebook - przekazał nam sieć kilka tygodni temu.

Na razie Biedronka tylko odświeżyła swoją stronę internetową. Dyskont zdaje sobie sprawę z tego, że Facebook to miecz obosieczny. Z jednej strony świetne narzędzie reklamowe, z drugiej strony trudno tam jednak moderować to co piszą klienci. Ci potrafią przecież wytknąć każdy błąd. Od gołębia w pieczywie po ślimaka w sałatce. A wtedy to już antyreklama.

Wybrane dla Ciebie
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep