Lidl rozpycha się na rynku. 1500 sklepów? "Możliwe do osiągnięcia"
Jeszcze w tym roku liczba sklepów Lidla w Polsce ma przekroczyć 900. Sieć ma jednak apetyt na znacznie więcej.
Sieć coraz śmielej celuje w mniejsze miejscowości, gdzie również widzi duży potencjał. I zamierza kontynuować szybki rozwój w Polsce, otwierając 40-50 nowych placówek rocznie - zdradza nieoficjalnie przedstawiciel Lidla, pragnący zachować anonimowość, w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl. Już teraz firma otwiera placówki w mniejszych miastach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nadchodzi wielka fala modernizacji budynków. Na co zwrócić uwagę?
Lidl wchodzi do mniejszych miejscowości
Wyniki sprzedaży w nowych lokalizacjach są świetne, zarówno pod względem ilości klientów, jak i sprzedaży - podkreśl przedstawiciel firmy.
I dodaje, że Lidl wprowadza też nowe projekty marketów, takie jak piętrowe sklepy, które pozwalają lepiej dostosować się do różnorodnych lokalizacji.
Obecnie sieć ma w Polsce ponad 850 sklepów. Według przedstawiciela Lidla potencjał polskiego rynku detalicznego jest bardzo obiecujący i sieć może otworzyć jeszcze kilkaset sklepów. Co więcej, w perspektywie 2-3 lat potencjał ten może zwiększyć się o kilkaset kolejnych placówek. Główną przyczyną takiego optymizmu jest rosnąca siła nabywcza Polaków.
Na pytanie Wiadomości Handlowych, czy w Polsce jest miejsce na przynajmniej 1500 sklepów Lidl, przedstawiciel sieci mówi krótko: liczba ta jest "możliwa do osiągnięcia".
W poprzednich latach Lidl otwierał w Polsce od 30 do 40 sklepów rocznie. W 2022 roku liczba ta wzrosła do niemal 100.