Trwa ładowanie...

Lidl stawia na polskie warzywa i owoce

Dzięki współpracy z polskimi dostawcami w 2015 roku w skali miesiąca sieć Lidla sprzedawała średnio 1,3 mln kg jabłek - to w przeliczeniu aż 85 tirów, 1,7 mln kg ziemniaków, co daje 83 tiry, ponad 500 tys. kg gruszek - to 42 tiry, jak również 300 tys. kg pieczarek, co jest równe 40-tu tirom - informuje Lidl.

Lidl stawia na polskie warzywa i owoceŹródło: Eastnews, fot: Wlodzimierz Wasyluk/ Eastnews
d3vol8q
d3vol8q

Za pośrednictwem europejskiej sieci sprzedaży Lidl polskie jabłka są eksportowane m.in. do Czech i na Słowację. Lidl Węgry natomiast upodobał sobie polskie warzywa okopowe oraz trzy rodzajach sałat. Z kolei Lidl Słowacja regularnie zaopatruje się w nasze pieczarki.

Lidl Polska wspiera również zagraniczną ekspansję lokalnych producentów - za pośrednictwem firmy znana w świecie borówka amerykańska, w której produkcji przodują polscy producenci, zyskała spore uznanie u naszych zachodnich sąsiadów.

Z danych Lidla wynika, że eksport produktów marek własnych sieci od polskich dostawców systematycznie rośnie, a tylko w 2014 roku wzrósł o ponad 50 proc. w stosunku do roku poprzedniego i wyniósł 2.300 mln zł. To 2,5 proc. całkowitego krajowego eksportu produktów rolno - spożywczych w 2014 r. i aż o 800 mln zł więcej niż w 2013 r.

d3vol8q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3vol8q