Łódzkie/ Budowanie marek regionalnych i lokalnych na Forum Promocji 2015
Jak promować województwo i lokalne samorządy oraz ich marki, jak w innowacyjny sposób zaprosić turystów na weekend czy projektować usługi w administracji - to niektóre tematy Forum Promocji Woj. Łódzkiego "Łódzkie Promuje" 2015 w Ossie k. Rawy Mazowieckiej.
16.06.2015 14:30
W rozpoczętym we wtorek dwudniowym forum bierze udział ponad 300 przedstawicieli samorządów, lokalnych mediów, instytucji kultury i nauki, policji, straży pożarnej i parków krajobrazowych, a także specjaliści z dziedziny marketingu, zarządzania i budowania marek.
Forum Promocji odbywa się od 2007 r. Co roku jego uczestnicy prezentują swoje dokonania i poszukują pomysłów na budowanie marek regionalnych oraz lokalnych. Efektem mają być nowe inicjatywy, programy i działania.
Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień przypomniał, że samorząd województwa prowadzi kampanię "Łódzkie promuje", która przede wszystkim ma integrować województwo i promować je wśród samych mieszkańców.
"Jesteśmy na początku pewnego procesu; będziemy starali się także otwierać na zewnątrz tak, aby Łódzkie było zauważalne w Polsce i aby zmieniać stereotypy postrzegania naszego regionu, bo żyjemy w naprawdę ciekawym regionie" - mówił dziennikarzom Stępień.
Zdaniem szefa departamentu promocji łódzkiego urzędu marszałkowskiego Macieja Łaskiego, samorządy coraz częściej profesjonalizują swoje działania promocyjne; coraz więcej samorządowców dowiaduje się czym jest marka, jak budować własne marki czy tworzyć plany marketingowe.
Jego zdaniem w obecnej rzeczywistości najważniejsza jest umiejętność słuchania i reagowania na potrzeby odbiorcy, a w przypadku samorządów - na potrzeby mieszkańców.
Samorząd woj. łódzkiego przeprowadził kampanię "Łódzkie ma pomysł" - zachęcała ona mieszkańców do dzielenia się pomysłami, które mogą mieć potencjał promocyjny dla regionu. Konkurs wygrała gra planszowa "Odkryj Łódzkie", która w lipcu będzie miała swoją premierę, a od września ma trafiać do wszystkich szkół podstawowych i gimnazjów w regionie.
Wśród tematów tegorocznego forum jest m.in. projektowanie usług w administracji publicznej, design thinking (myślenie projektowe) czy innowacyjne produkty wsparte miejscem pochodzenia.
"Rozmawiamy o tym w jaki sposób produkty czy usługi wytwarzane na danym terenie oddziaływują na miejsce, z którego pochodzą. Jesteśmy na etapie projektowania dużej kampanii +Kupuję Łódzkie"+ która ma ruszyć jesienią przede wszystkim w mediach społecznościowych i zachęcać mieszkańców do kupowania produktów regionalnych" - zapowiedział Łaski.