Trwa ładowanie...
dn73alx

Louis Vuitton przejmuje giganta. Takiej transakcji jeszcze nie było

Aż 16 mld dolarów zapłaciła spółka LVMH za firmę Tiffany&Co. To największa transakcja na rynku dóbr luksusowych, co oznacza, że marki Louis Vuitton, Givenchy, Dior i Tiffany są obecnie w jednych rękach.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Tiffany&Co to jedna z najbardziej popularnych marek biżuterii. Właśnie zyskała nowego właściciela
Tiffany&Co to jedna z najbardziej popularnych marek biżuterii. Właśnie zyskała nowego właściciela (East News, Fot: STEPHANE DE SAKUTIN/AFP/East News)
dn73alx

Te ręce należą do Bernarda Arnaulta, jednego z najbogatszych ludzi na świecie. Francuz według Bloomberga może pochwalić się majątkiem opiewającym na 100 miliardów dolarów.

Arnault jest jednocześnie najbogatszym Europejczykiem. W czołówce rankingu Bloomberga jest obecnie tylko dwóch przedstawicieli Starego Kontynentu. Oprócz Francuza znalazło się miejsce dla Hiszpana Amancio Ortegi, właściciela marki Zara.

Transakcja przejęcia Tiffany&Co to największy tego typu zakup na rynku dóbr luksusowych. Za każdą akcję Tiffany LVMH zapłaci 135 dolarów - informuje Bloomberg.

dn73alx

Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej

LVMH posiada już m.in. marki Christian Dior, Givenchy i Tag Heuer. Dlatego Tiffany & Co. jest powiększeniem ich udziałów na rynku dóbr luksusowych.

Dla Tiffany & Co. oferta pojawiła się w niezwykle newralgicznym czasie. Firma ma problemy ze sprzedażą produktów w segmencie dóbr luksusowych, która spowodowana jest m.in. spowolnieniem gospodarczym w Chinach. Państwo środka jest jednym z największych rynków dla tego typu towarów.

dn73alx

Według informacji agencji Reuters, w firmie zaangażowano doradców, którzy przeanalizują złożoną ofertę. Od ich oceny zależy, czy Tiffany & Co. przyjmie ofertę LVMH – na razie na nią nie odpowiedziała w żaden sposób.

Tiffany & Co. powstało w 1837 roku. Zajmuje się m.in. sprzedażą biżuterii, ale również zastawy stołowej ze srebra. Marka jest kojarzona m.in. dzięki własnemu kolorowi (Tiffany Blue), który jest zarejestrowanym znakiem towarowym. Jeden z lokali sieci użyczył też swojej powierzchni filmowi "Śniadanie u Tiffany’ego".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

dn73alx

Podziel się opinią

Share
dn73alx
dn73alx