Trwa ładowanie...
d3q52kl
d3q52kl

LPP szacuje wzrost powierzchni sklepów o 21% w 2015, w Rosji i Ukrainie o 10%

Warszawa, 07.11.2014 (ISBnews)- LPP szacuje, że wzrost powierzchni sklepów w 2015 roku sięgnie 21% r/r, co pozwoli osiągnąć 872 tys. m2 na koniec przyszłego roku wobec planów 720 tys. m2 na koniec 2014 roku, poinformował prezes Dariusz Pachla. Dodał, że nie są to ostateczne plany i mogą być zweryfikowane po wynikach za IV kw. br.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
d3q52kl

"Plan na przyszły rok mówi, o tym, że łączna powierzchnia sieci wzrośnie w 2015 roku o 21% r/r do 872 tys. m2. To wstępne założenie, które bazuje na umowach podpisanych oraz tych, które obecnie negocjujemy" - powiedział Pachla w czasie konferencji prasowej.
"Te plany podają wartość przyrostu z tą uwagą, że jest to przyrost netto. Część salonów zamykamy - 12 tys. m2 w tym roku, a na przyszły rok jest planowane zamknięcie ponad 8 tys. m2"- podkreślił.

Planowany wzrost w powierzchni sklepów w Polsce to 15% r/r do 473 tys. m2, w krajach UE o 57% do 201 tys. m2, zaś w Rosji i na Ukrainie o 10% do 197 tys. m2.

Pachla poinformował, że w Rosji i na Ukrainie LPP ograniczyło plany rozwoju powierzchni sklepów w tym roku, bowiem obecna sytuacja gospodarcza na rynku rosyjskim sprzyja negocjowaniu lepszych stawek najmu, niż przed konfliktem rosyjsko-ukraińskim. W ub. roku LPP planowało, że tempo rozwoju w Rosji i na Ukrainie przekroczy 50% w 2014 r.

d3q52kl

"Plany dotyczące rozwoju w Rosji na Ukrainie na ten rok zostały zweryfikowane. Postanowiliśmy wykorzystać przewagi i wynegocjować korzystniejsze warunki najmu nowych lokali i renegocjować stare umowy. Dotychczas to był rynek najtrudniejszy, jeśli chodzi o relacje z wynajmującymi. Dziś to się nieco odmieniło. Dziś na rynku rosyjskim wynajmujący są skłonniejsi do negocjacji, ponieważ wiele projektów może zawisnąć w próżni, bo mali gracze nie podejmują decyzji o wejściu do centrów handlowych. Dla nas to jest z kolei czas, kiedy możemy naciskać i żądać więcej - np. czynsze powiązane z obrotem, czy współfinansowanie kosztów otwarcia sklepów z wynajmującymi" - wyjaśnił wiceprezes.

Przyznał, że sprzedaż w Rosji w sklepach porównywalnych nie jest zadowalająca ze względu na niższą skłonność Rosjan do zakupów odzieży.

"Ceny podstawowych artykułów w Rosji mocno poszły w górę w ostatnim czasie i w związku z tym widzimy mniejsze zainteresowanie Rosjan zakupami - nie tylko w naszych sklepach, ale też sieciach innych marek" - podkreślił Pachla.

Dodał jednak, że inwestycje LPP mają charakter długoterminowy, dlatego spółka zakłada dalszy rozwój w Rosji i na Ukrainie.

d3q52kl

W tym roku łączna powierzchnia salonów wzrośnie o 22% r/r i wyniesie 720 tys. m2 na koniec roku. W Polsce wzrost powierzchni sięgnie 12% do 411 tys. m2, w krajach UE będzie to 59% r/r do 129 tys. m2, zaś w Rosji i na Ukrainie 28% do 180 tys. m2.

LPP zarządza 5 znanymi markami modowymi. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły 4.116,27 mln zł w 2013 r.

(ISBnews)

d3q52kl

Podziel się opinią

Share
d3q52kl
d3q52kl