Mamy coraz mniej sklepów. W ciągu roku zniknęły prawie 2 tys.
Od czerwca 2020 do czerwca 2021 zamknięto w Polsce 1800 sklepów spożywczych i chemiczno-kosmetycznych - podaje NielsenIQ. Stacjonarnych placówek z roku na rok jest coraz mniej.
Od ponad 10 lat liczba sklepów stacjonarnych w Polsce systematycznie spada. Co roku ubywa ich ok. 2 proc.
Zamykane są przede wszystkim małe placówki, kioski i niesieciowe drogerie. Jednocześnie przybywa sklepów wielko- i średnioformatowych.
Jak podaje NielsenIQ, w ciągu ostatniego roku w Polsce otwarto 500 średnich sklepów spożywczych, 300 supermarketów, 200 dużych sklepów spożywczych i ponad 130 dyskontów.
Najwyższa inflacja od 20 lat. Niepokoi wzrost ceny żywności. „Jeśli to się nie zatrzyma, to może być kiepsko”
- Główną przyczyną zmian w liczebności placówek w Polsce na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat jest konsolidacja handlu. Duże i mocne sieci handlowe obecne są we wszystkich formatach sklepów, a ich placówki obecne w każdym zakątku kraju - mówi portalowi "Wiadomości Handlowe" Konrad Wacławik z NielsenIQ.
Jak wynika z badania, Polacy niechętnie przywiązują się do konkretnej sieci handlowej. Średnio w miesiącu korzystają z czterech różnych, porównując oferty pod względem cen i jakości.