Marketingowe sposoby na kryzys branży motoryzacyjnej

Bezpłatna kolacja w restauracji, duże zniżki za dyplom ukończenia uczelni z wyróżnieniem, bony na paliwo - takimi ofertami koncerny i salony samochodowe starają się zachęcić do zakupu auta we Włoszech, gdzie panuje głęboki kryzys branży motoryzacyjnej.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Gwałtownemu spadkowi liczby sprzedawanych samochodów towarzyszą wysokie ceny paliw, sięgające już 2 euro za litr.

Wielu Włochów ogranicza z powodu wysokich cen paliwa jazdę samochodem i rezygnuje z dojazdu do pracy własnym pojazdem. Stacje benzynowe notują spadek sprzedaży. Podejmowane są zatem wszelkie wysiłki, by nakłonić ludzi do powrotu za kierownicę.

Przekonanie do zakupu samochodu graniczy z cudem - podkreślają analitycy rynku.

Kryzys jest tak ciężki, że dotychczasowe tradycyjne zachęty w postaci odtwarzacza CD czy też nawigacji gratis już nie wystarczają. Teraz - zauważył dziennik "Corriere della Sera" - trzeba wykazać się niezwykłą fantazją.

W ostatnim czasie włoskie media odnotowały inicjatywę jednego z producentów samochodów, który wraz ze swoimi autami oferował bony, uprawniające do zakupu paliwa w cenie 1 euro za litr przez trzy lata i to, jak zapewniono, bez względu na to, ile będzie ono w tym czasie kosztować. Ten sam koncern obecnie usiłuje znaleźć nabywców wśród studentów obiecując wysoką zniżkę przy zakupie samochodu tym, którzy ukończą uczelnię z najwyższą oceną i z wyróżnieniem.

Inny międzynarodowy koncern zapowiedział, że do końca roku zafunduje kolację w restauracji temu, kto przyjdzie do salonu na jazdę próbną jego nowym modelem.

Z kolei koncerny paliwowe szukają sojuszników wśród producentów artykułów codziennego użytku, a nawet banków.

Dzięki temu bony uprawniające do zakupu znacznie tańszego paliwa lub bezpłatnego tankowania stały się jednym z podstawowych narzędzi, mających przyciągnąć klientów. Talony na benzynę i olej napędowy można otrzymać razem z hamburgerem oraz na przykład z dużym opakowaniem pasty do zębów. Sieć włoskich supermarketów daje swoim klientom bezpłatne talony na stację benzynową o wartości 8 euro za każde 50 euro wydane na zakupy.

Jeden z banków losuje każdego dnia talon na benzynę o wartości 100 euro dla jednego ze swoich klientów. Podobne oferty mają firmy ubezpieczeniowe i wypożyczalnie samochodów.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Nowy hit wśród Niemców. Po ten produkt jeżdżą do Polski
Nowy hit wśród Niemców. Po ten produkt jeżdżą do Polski
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega