Marnujesz żywność - masz mniejszy obrót. Klienci nie lubią marnotrawstwa w sklepach

Marnujesz żywność - masz mniejszy obrót. Klienci nie lubią marnotrawstwa w sklepach
Sonny Abesamis/filckr (CC BY 2.0)

28.04.2015 07:11

Rocznie marnuje się 300 tysięcy ton produktów, które mogłyby trafić do potrzebujących.

Konsumenci wolą sklepy nie marnujące żywności. Chętniej robiliby zakupy, gdyby wiedzieli, że nadwyżki żywności nie są wyrzucane, ale przekazywane na cele dobroczynne. Tak wynika z badań Millward Brown dla Banków Żywności.

Agnieszka Bielska z Federacji Polskich Banków Żywności potwierdza, że zdecydowana większość klientów preferuje sklepy o prospołecznych postawach. 84 procent badanych przez Instytut Millward Brown zadeklarowało, że chętniej robiłoby zakupy w sklepach, które przekazują na cele charytatywne niesprzedaną, dobrą żywność.

Jak wyjaśnia Agnieszka Bielska dla konsumentów nie jest obojętne, co dzieje się z produktami, którym wkrótce upływa data przydatności. - Okazuje się, że ważne jest nie tylko to, żeby w domu nie marnować żywności, ale żeby również w dużych sklepach żywność była ratowana i przekazywana tam, gdzie jest naprawdę potrzebna - mówi przedstawicielka Banków Żywności. Dodaje, że "można nawet odczuć lekki nacisk opinii społecznej na sieci handlowe. Polacy chcą, żeby one także nie marnowały żywności".

Agnieszka Bielska zaznacza, że w Polsce jest 2 i pól miliona osób potrzebujących wsparcia żywnościowego. Tymczasem rocznie marnuje się 300 tysięcy ton produktów, które mogłyby trafić do potrzebujących.

supermarketymarnotrawstwożywność
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (23)
Zobacz także