Media Expert zbiera tylko pozytywne opinie? Mamy komentarz sieci
W mediach społecznościowych pojawiło się nagranie, na którym widać, że w ankiecie na temat opinii o sklepie Media Expert nie można wystawić negatywnej oceny. "To są jakieś jaja" - komentują użytkownicy, domagając się interwencji UOKiK-u. Mamy komentarz Media Expert w tej sprawie.
Filmik, na którym widać, jak wygląda ankieta, pojawił się na TikToku i na platformie Wykop.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Czekali na tira z towarem za tysiące złotych. To do nich przyjechało
Tylko pozytywne oceny w ankiecie o Media Expert
Z filmiku wynika, że po kliknięciu w ocenę 1, 2 lub 3, następuje przekierowanie do strony, na której widnieją dane kontaktowe do Biura Obsługi Klienta. Dopiero gdy klient wybierze oceny lepsze - 4 lub 5, to trafia na stronę, na której może dodać swoją opinię o Media Expert.
"Nie znoszą krytyki" - ocenia ten mechanizm autor nagrania, zastanawiając się, jak po trafieniu na taką ankietę klient ma wystawić sklepowi pozytywną ocenę.
Pod postem pojawiło się dużo negatywnych komentarzy dotyczących Media Expert. "To są jakieś jaja" - ocenia jeden z internautów. Wiele osób podkreśla, że spotkało się z podobną ankietą. Niektórzy podpowiadają, aby zgłosić tę sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Media Expert tłumaczy się z badania opinii
Redakcja WP Finanse poprosiła o komentarz Media Expert w tej sprawie.
"Ankieta widoczna w materiale nie miała związku z systemem publikacji ocen na stronie mediaexpert.pl. Dotyczyła ona wewnętrznego badania, realizowanego mailowo i skierowanego jedynie do wybranej grupy klientów" - przekazuje nam Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.
Jak wyjaśnia, celem było zebranie, poprzez formularz kontaktowy, "bardziej szczegółowych opinii o procesie obsługi w celu jego ciągłego udoskonalania i tym samym poprawy zadowolenia klientów". W ocenie rzecznika sama ocena gwiazdkowa często nie identyfikuje problemów i "nie daje wystarczających wskazówek do realnej poprawy jakości".
"Niezależnie od tego, każdy klient mógł jednak swobodnie wystawić ocenę - pozytywną lub negatywną - bezpośrednio w panelu użytkownika Opineo.pl, dlatego ankieta nie miała żadnego wpływu na transparentność systemu opinii w tym serwisie" - podkreśla.
Mimo tych zapewnień Media Expert postanowiło zrezygnować z ankiety. "Zdecydowaliśmy jednak o jej wyłączeniu i wypracowaniu w przyszłości takich rozwiązań, które w sposób przejrzysty i niebudzący kontrowersji pozwolą nam pozyskiwać głębsze informacje o mniej satysfakcjonujących doświadczeniach zakupowych" - kwituje Mystkowski.