MF: dwa konsorcja zainteresowane organizacją Loterii Paragonowej
Dwa konsorcja złożyły oferty w przetargu nieograniczonym na przygotowanie i urządzenie Loterii Paragonowej oraz jej kompleksowej obsługi - poinformowała w czwartek PAP rzeczniczka prasowa Ministerstwa Finansów Wiesława Dróżdż.
09.04.2015 16:25
Zgodnie z założeniami resortu finansów Loteria Paragonowa ma zachęcać konsumentów do brania paragonów. Udział w niej będzie mógł wziąć każdy, kto zarejestruje na stronie internetowej loterii paragon fiskalny wystawiony na kwotę co najmniej 10 zł.
"Losowanie nagród planowane jest raz w miesiącu. Dodatkowo nagradzane będą paragony za wybrane usługi. Nagrodami w loterii będą samochody osobowe, tablety i notebooki. Przewidziano też nagrody dla przedsiębiorców, którzy wystawili zwycięski paragon premiowany nagrodą główną. Start Loterii Paragonowej planowany jest na jesień tego roku. Pierwszy etap Loterii przewidziano na 12 miesięcy" - poinformowała Dróżdż.
Wskazała, że kontrakt firmy, która wygra przetarg obejmuje przygotowanie, a następnie urządzenie loterii promocyjnej, zgodnie z wymogami ustawy o grach hazardowych. Oprócz tego organizator loterii będzie również odpowiedzialny za zakup nagród, zaprojektowanie i utrzymanie strony internetowej loterii, zaplanowanie i przeprowadzenie kompleksowej kampanii promocyjnej w internecie, zorganizowanie profesjonalnej linii telefonicznej (tzw. help-desk), przygotowanie materiałów informacyjnych i promocyjnych oraz zaprojektowanie i utrzymanie studia TV na potrzeby Loterii.
Resort wycenił usługę na 9 mln 243 tys. 207 zł brutto. W procedurze przetargowej o wyborze oferty decydować będzie w 95 proc. cena, w 3 proc. termin uruchomienia loterii oraz w 2 proc. jednorodność oferty. Oferty złożyło konsorcjum spółek Unique One (lider konsorcjum) i Nuorder oraz konsorcjum spółek FM PRO (lider konsorcjum), Playprint Polska i Grymark.
"Cieszy nas zainteresowanie Loterią i mamy nadzieję, że wyłoniony spośród złożonych ofert organizator pomoże nam poprzez Loterię Paragonową promować ideę wspierania uczciwej konkurencji przez wszystkich Polaków" - wskazała cytowana w komunikacie MF wiceminister finansów Izabela Leszczyna.
Resort ma badać przedstawione oferty maksymalnie przez 60 dni, co zgodnie z prawem o zamówieniach publicznych jest też terminem związania potencjalnych wykonawców ofertą. Rozstrzygnięcie przetargu i wybór najkorzystniejszej oferty powinno nastąpić w tym okresie. Zwycięzca przetargu będzie miał maksymalnie 4 miesiące od dnia podpisania umowy na przygotowanie i urządzenie Loterii Paragonowej.
Pierwotnie termin zgłaszania ofert w przetargu na "Loterię Paragonową" mijał 26 marca, ale przedłużono go do 9 kwietnia. Zmieniono też specyfikację istotnych warunków zamówienia (SIWZ), co - zdaniem MF - ma przyczynić się do większej konkurencji w postępowaniu. Biuro prasowe resortu wyjaśniało wówczas, że zmiany w SIWZ dotyczą wymagań dla nagród (samochody), a dokonano ich w odpowiedzi na pytania zadane przez potencjalnych wykonawców. Uwzględniają one większość ich uwag.
W wymaganiach zmieniono np.: typ nadwozia (dodanie wersji nadwozia typu hatchback), zwiększono minimalny zakres pojemności silnika (od 1500 do 2200 cm3), zmniejszono długość pojazdu (na min. 4600 mm), zmieniono rozstaw osi (do min. 2700 mm), zmieniono pojemność bagażnika (do min. 430 l), zmodyfikowano opis instalacji radiowej, dodano możliwość zaoferowania samochodu z zestawem naprawczym do koła oraz dopuszczono emisję spalin zgodnie normą Euro 5 lub wyższą.
"Zmiany powinny przyczynić się do zwiększenia konkurencji w postępowaniu. Ponadto, wskazać należy, że organizatorem Loterii będzie podmiot wyłoniony w toku prowadzonego przez Ministerstwo Finansów, w trybie przetargu nieograniczonego, postępowania o udzielenie zamówienia na przygotowanie i urządzenie Loterii Paragonowej oraz jej kompleksowej obsługi" - informowało biuro prasowe MF.
Według MF przeprowadzenie Loterii nie wymaga zmian w obowiązujących przepisach.