MG chce zaktywizować polski eksport do 11 krajów Azji i Bałkanów
Warszawa, 18.08.2014 (ISBnews) - Ministerstwo Gospodarki planuje przeznaczyć ok. 3,2 mln zł na aktywizację eksportu do 11 krajów w Azji i na Bałkanach, poinformował wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński. Działania obejmą m.in. kampanię promocyjną "Made in Poland".
18.08.2014 09:19
Piechociński napisał na blogu, że w związku z aktualnymi uwarunkowaniami w handlu z Rosją Ministerstwo Gospodarki pracuje nad programem "Aktywizacja eksportu na rynki zagraniczne". Obejmuje on następujące państwa: Azerbejdżan, Indie, Indonezja, Mongolia, Wietnam, Malezja, Turkmenistan oraz kraje bałkańskie (Chorwacja, Serbia, Bośnia i Hercegowina, Macedonia).
Resort planuje przeznaczyć na realizację programu ok. 3,2 mln zł ze środków projektu systemowego ministra gospodarki pn. "Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych, poddziałanie 6.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007-2013", wyjaśnił Piechociński.
Zakładane działania promocyjne w ramach programu (dla każdego kraju) obejmują m.in. organizację misji przyjazdowych do Polski dla potencjalnych kontrahentów oraz dziennikarzy z tych krajów, organizację po jednej w danym kraju konferencji promocyjnej, organizację kampanii promocyjnej "Made in Poland" poprzez artykuły sponsorowane w magazynach branżowych o zasiągu ogólnokrajowym wydawanych w tych krajach.
Działania będą realizowane przez 6 miesięcy, poinformował również wicepremier.
(ISBnews)